Vanaf volgende zakken de temperaturen tot 1 °C volgens het weerbericht.
Mijn paarden staan voorlopig nog 24/7 buiten, ik ben eens benieuwd vanaf welke temperaturen jullie je paarden s'nachts op stal zet

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
foscy schreef:Sure_lee schreef:Hier gaan ze nooit op stal. Ik heb een inloopstal dus de bloterikjes kunnen zelf kiezen wanneer ze binnen gaan staan. Wat bijna nooit is.
Heb je stro in de inloopstal liggen of niet?
foscy schreef:Om welke reden moet een paard dan binnen als het s'nachts regent?
Mijn paarden staan soms in het schuilhok als het niet regent en als het dan begint te regenen gaan ze juist buiten staan
pol013 schreef:Voorlopig is de enige aanpassing die ik heb gedaan een dikker stro bed in de (inloop) stal. Dan kunnen ze kiezen of ze liever droog/beschut liggen tov in het zand liggen.
Mijn gevoel zegt ook dat ik ze bij erg koud weer 'veilig' op stal wil zetten maar de logica van 'kunnen bewegen is ook warmte' houdt mij voorlopig wel tegen. In principe blijven ze wel buiten. Wel met een dikkere deken als het nog kouder wordt.
Enige reden die ik kan bedenken is het glad houden van de paddock en rijbaan. Dan zouden ze bij de eerste echte vorst misschien een nachtje binnen moeten blijven zodat de bodem helemaal egaal vastvriest ipv met allemaal gaten van de paardenhoeven.