vraag: wat zou een goede stalprijs zijn?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

quarterH

vraag: wat zou een goede stalprijs zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 21:15

Hallo,

graag alleen reageren op de vraag, dus algemeen. dat jij bepaalde dingen niet zou gebruiken en daardoor ergens anders goedkoper staat is prima, maar daar ben ik even niet naar op zoek :-)
ik heb een vraag in het kader van een onderzoek. wat vinden jullie een goede stallingsprijs (en dus acceptabel, niet het laagst mogelijke) voor een stal met:

- 23 stallen (dus kleinschalig, bedoeling is niet vol te staan maar rond de 15 paarden)
- binnenbak 20x 40 goede bodem (reining) wordt dagelijks gesleept
- buitenbak 40 x 90 tevens goede reiningbodem die (bij goed weer) dagelijks gesleept wordt. ongeveer 9 maanden per maand goed te gebruiken)
- ruime stallen, 3x 3,5 en 3,5 bij 3,5
- paarden komen dagelijks (tenzij weer het niet toelaat) buiten op (redelijk kale) weides, kan alleen of samen als mensen dat willen
- krijgen 2 maal daags zeer ruim voordroog van goede kwaliteit (dit komt neer op onbeperkt, ze hebben altijd nog liggen als de volgende voerbeurt is) (droog hooi eventueel bespreekbaar)
2 maal daags goede kwaliteit krachtvoer (musli) geven van supplementen is mogelijk
- staan op vlas. stallen zijn zeer ruim ingestrooid
- er is een solarium aanwezig
- warmwater wasplaats inbegrepen
- ruime zadelkasten, ook geschikt voor western zadels
- kantine aanwezig met uitzicht op de binnenbak. warm en gezellig, drank tegen schappelijke prijs aanwezig
- je rijd meteen het veld in en een stukje verder het bos in vanuit de locatie, je hoeft niet over een openbare weg
is in principe een western stal maar ook open voor recreatieruiters of engels ruiters.
meenemen eigen intructeur (en eventueel bak afhuren voor priveles) is mogelijk

locatie is net over de grens in Duitsland bij midden limburg.

Ongeacht wat jij wel/niet hiervan zou gebruiken, wat zou een reële prijs zijn voor deze stalling?
Laatst bijgewerkt door quarterH op 17-11-14 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

dushishoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 21:19

300 euro zeker. alleen zou ik overgaan op 3x daags hooi. 2 keer is echt te weinig

quarterH

Re: vraag: wat zou een goede stalprijs zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 21:20

ze hebben altijd nog hooi liggen als de nieuwe lading komt, dus eigenlijk hebben ze onbeperkt hooi.

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 21:22

350 zeker wel denk ik, met Dan wel de mogelijkheid tot eventueel zelf nog 1x hooi bijvoeren. En is er ook een mogelijkheid tot longeren en/of een stapmolen?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 21:22

Max 220, omdat er weinig ruwvoer gevoerd wordt.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 21:25

geen stapmolen, longeren kan gewoon in de rijbak. moet wel zeggen dat de locatie zelf behoorlijk oud is, dus hier en daar lekkages aan het dak (bij looppaden, niet bij de stallen of rijbak) en dat soort dingen, is niet supermooi.

ze gaan s ochtends naar buiten, als ze binnenkomen hebben ze veel hooi liggen en s avonds krijgen ze nog een ronde erbij (dan ligt er altijd nog een flinke hoop van de vorige voerbeurt) en in de ochtend ligt er nog wat hooi van de avond zeg maar. dus je kunt het zien als onbeperkt, ze zitten nooit zonder.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 21:25

ik vind onbeperkt niet weinig maar dat kan aan mij liggen :-)

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 21:27

Dan is t idd wel genoeg :j ik zou tussen de 300-350 zeker wel betalen denk ik :j

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 21:29

Misschien lees ik er overheen: maar wordt er uitgemest?
En verder zou ik willen weten wat je precies zou bedoelen met 'als het weer het toelaat naar buiten', stalhouder en eigenaar kunnen daar heel anders over denken.
Ik zou bereid zijn meer te betalen wanneer ik zeker wist dat ze altijd buiten kwamen.
En last but not least: hoe liggen de prijzen in jouw regio over het algemeen?

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 21:32

uitmesten is nog even de vraag bij het plan of het er wel of niet in zit.
als niet is het niet veel werk, ze staan op opgepotte vlas zeg maar dus is dagelijks keutels eruit en 1 of 2 keer per week beetje natte plek. 2 pakken vlas opstrooi per week per paard beschikbaar dus goed schoon verder.
laten uitmesten zou dan eventueel tegen een kleine meerprijs kunnen als iemand echt niet zelf dagelijks kan komen bijvoorbeeld.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 21:38

Helder verhaal.... En hoe liggen de prijzen bij andere stallen in jouw regio? Dat is verschilt zo enorm per landsdeel, lijkt me een goede indicatie.
En het buiten staan... is dat iets waar je als 'huurder' op voorhand duidelijkheid over krijgt?
Hier zegt men: "elke dag een aantal uren"... in de praktijk staan paarden dan soms 1 uurtje op een postzegeltje als ze geluk hebben... ik zou dat echt duidelijk willen hebben. Wanneer je meer gerief voor de paarden biedt, kun je ook meer vragen.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 21:45

andere stallen weet ik niet zo, omdat er weinig vergelijkbaars is. is vaak ergens bij een boer of hele grote stal of de verzorging totaal niet vergelijkbaar. is hier wel goedkoper dan in de randstad ed natuurlijk.

bij een buitje gaan ze naar buiten. maar als het de hele dag plenst niet omdat ze geen beschutting hebben. bij sneeuw in principe ook niet (veel paarden hebben nu plates ivm reining en dat is dan te gevaarlijk) maar als iemand het perse zou willen zou het op eigen risico wel mogelijk zijn.

als ze buiten komen is het meestal van ongeveer 8-9 uur in de ochtend tot 4 of 5 uur in de avond (tenzij iemand minder lang wilt). in midden zomer komen ze alleen in de ochtend buiten omdat je ze er dan echt geen plezier mee doet ivm veel dazen en geen beschutting.

weides zijn naar schatting ongeveer 40 meter lang en denk zo'n 15 meter breed als er 1 paard op staat en 30 meter breed als er 2 paarden opstaan.

een grotere wei (denk 30 breed en zeker 100 lang) waar eventueel meerdere samen op zouden kunnen.

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 21:59

Hmm.. Omdat ze zomers zo weinig buiten komen en de accommodatie ouder is, zou ik denken aan 250. Is de mogelijkheid er niet om een schuilhuisje neer te zetten? Zodat ze gedurende het jaar gewoon constant naar buiten kunnen?

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 22:00

nee dat is geen optie helaas.

dank voor jullie meedenken en info alvast, blijf maar komen met meer info en prijzen :-)

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 22:14

Ik zou er wel 300 voor geven, tenminste in deze regio :) Daar weet ik het niet

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 22:15

welke regio is dat?

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 22:18

Denk dat Limburg wel wat lager ligt met stal prijzen, weer het niet zeker hoor. Is mijn vermoeden.
Ik zou in de regio (midden Nederland) er max €300 voor willen betalen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 22:20

Ik vind €250,00 een nette prijs hiervoor. In eerste instantie dacht ik ook €300,00, maar doordat de paarden ook zomer geen volle dag naar buiten kunnen en er (waarschijnlijk) niet uitgemest wordt ga ik voor €250,00.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 23:18

ED > VSW

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 23:43

Ik zou denken aan 200€. Pluspunt is de binnenbak, maar verder wordt er niet uitgemest, weinig in de wei, weinig gevoerd, regio waar stalling volgensmij niet heel duur is..

Maar als jij denkt dat je je kunt onderscheiden daar omdat er niet veel van dat soort stallen daar zijn..( En misschien ook niet veel Western stallen? Maar zijn er dan wel zoveel Western ruiters?) Dan kun je misschien wel meer vragen. Heb ik geen inzicht in hoe dat daar is..

Kan je ze niet snachts naar buiten doen als het warm is in de zomer? Komen ze tenminste wat meer buiten.

En hoe bedoel je precies bak afhuren voor privé les? Moet dat persee of mag je ook tussen de andere ruiters rijden met les? En naar wie gaan de huuropbrengsten daarvan dan? Want de andere klanten hebben er last van, maar neem aan dat de opbrengst naar jou gaat. Dus daar zie ik niet helemaal het nut van in..

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 23:55

Wat bedoel je met weinig gevoerd? Ze hebben onbeperkt hooi en 2 keer per dag krachtvoer (zoveel als de eigenaar wilt).

S nachts naar buiten is geen optie ivm geen toezicht.

Bak afhuren is optie als iemand dat wil (dus uurtje reserveren voor les, beperkte uren wel) maar hoeft niet. Les terwijl anderen rijden is ook prima.

En er gaat helemaal niks naar mij :) onze staleigenaar stopt ermee en we zijn met een groep aan het onderzoeken of we de stal misschien kunnen doorzetten als een vereniging met een aantal man. Dus opbrengsten gaan de vereniging in als buffer voor onderhoud ed.

Owja, er is ook gratis wifi in de kantine :)

We staan er nu met 7 man(staleigenaar was trainer dus had er zelf nog trainingspaarden staan) maar we zullen meer man moeten hebben om het te kunnen draaien.

Vandaar ook mijn vragen.

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 23:56

quarterH schreef:
welke regio is dat?

Oh haha sorry. Zh omg gorinchem/leerdam

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 00:09

quarterH schreef:
En er gaat helemaal niks naar mij :) onze staleigenaar stopt ermee en we zijn met een groep aan het onderzoeken of we de stal misschien kunnen doorzetten als een vereniging met een aantal man. Dus opbrengsten gaan de vereniging in als buffer voor onderhoud ed.

Wat betalen jullie nu aan stalling? Wat bieden jullie bij overname van de stalling meer dan dat er nu op je huidige stalling aangeboden wordt?
Misschien kun je op zo'n manier ook tot een realistische stallingsprijs komen.

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 00:10

Wat betalen/betaalden jullie aan de Oude eigenaar, als ik vragen mag? Zou dat geen goede richtprijs zijn?

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-14 00:14

325 en zou per 1 jan 350 worden. Maar denk dat het teveel wordt als je meer mensen wil aantrekken.
Enige verschil is dat de stallen nu gemest worden en in onze situatie men dat dan zelf zou moeten doen (of meerprijs).

Voor 325 of 350 krijg je niet genoeg klanten denk ik (hier in de regio).