Ik heb een 9 jarige merrie die sinds +- mei mee verhuisd is naar een weide hier in de buurt.
Ze staat 24/7 buiten met een schuilstal samen met 2 andere paarden. dit is perfect voor haar aangezien ze erg nerveus is in een stal. Er is een klein stuk weide afgespannen als rijbak en ook een longeercirkel. Enkel liggen deze niet echt goed op de rijbak staat veel gras (somige plekken kort, sommige lang) en is heel oneven van grond. de longeercirkel het zelfde.
op de vorige stal stond ze ook 24/7 buiten maar was er een deftige rijbak en longeercirkel aanwezig. Ze was een heel fijn paard om te rijden en zelf de kleintjes hobbelde er wel eens mee rond in de piste.
Sinds ze hier staat kan ik haar echter niet meer rijden

ik betaal per maand 200 voor deze stalling. ze krijgen eten en de hele dag door hooi.
sinds september ben ik echter leercontract begonnen op een manege in de buurt. het kriebelt dus zeker wel om naar daar te verhuizen. er is een binnen en buiten piste, longeercirkel, solarium, warm water, 3x per dag eten, weidegang,..
Na een overleg met de baas zou ik daar terecht kunnen voor 305 euro op de maand alles inbegrepen. ik verdien echter 423 euro op de maand dus ik kan dit zeker betalen.
mijn moeder vind echter dat ik dan niks meer voor mezelf kan houden en niet kan sparen voor de toekomst dit standpunt snap ik dan ook wel. maar zo kan het ook niet verder ze was een geweldig rijpaard en nu gaat het steeds verder achteruit. ze medish volledig in orde en zadel is ook goed.
Het is natuurlijk een pak makkelijker om haar op mijn werk te zetten zo kan ik gewoon na men uren rijden.
wat zouden jullie doen ?
alvast bedankt