Ik zit hier met een beetje een dringende vraag.
Mijn paard staat door de week van 8-5 buiten op een ruime wei van gok ik 15-60. Nu heeft meneer deze al aardig kaal gegeten en begint hij nu dus de buurvrouw te klieren.
(Buurvrouw stond eerst bij hem in de wei maar er is zo'n flinke knok partij geweest dat ze met buitwonden en gescheurde dekens eraf kwamen. Dit is tot 3x toe gebeurd dus vandaar dat ze niet meer samen staan)
Nu wil ik hem dus op de wei bij gaan voeren met hooi in een slowfeedeer.
Ik kan het in een grote ronde bak leggen met een steen in het net zodat hij er niet uit kan. Bevestigings punten in de bak maken is geen optie omdat deze bak in de zomer als extra waterbak dient
Nu is mijn vraag dus kan ik het hooi savonds al wegleggen zodat ik niet in de ochtend op en neer hoef. Wandeled is de tocht 5 minuten heen en 5 minuten terug.
Maar ik ben bang als ik het savonds weg leg hij het overdag niet eet en de buurvrouw weer begint te klieren. Draad is nu weer kapot en word er een beetje gek van

Als er goedkope kleine lichte verplaatsbare en makkelijk op te slaan hooi ruiven zijn zou ik het erg fijn vinden.
Edit; natuurlijk staat paard ook in het weekend buiten maar deze tijden verschillen nogal