grond laten keren voor de rijbak foto,s

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xxieslady

grond laten keren voor de rijbak foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-14 10:22

hallo

bij mij thuis zijn ze op dit moment de bak om aan het keren , :) :D Helemaal blij natuurlijk
maar ik vroeg me af wie dit ook heeft gedaan en voor en na foto,s ervan heeft ?

en hoe is de bak nu te rijden? duurde het lang voordat het zand goed gezakt was en je er goed in kon rijden?

alvast bedankt ;)

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 10:38

Als je 'm goed aanrijdt met de trekker/shovel is ie gelijk goed om in te rijden. Hier ook een omgezette bak (10 jaar geleden), pas geleden opnieuw losgetrokken met een eentand (van 1 meter), daarna goed aangereden en is nu weer super!

melissapupa

Re: grond laten keren voor de rijbak foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 10:42

wij hebben de natte bak losgetrokken met de cultivator laten drogen dan slepen en de bak is PERFECT !! :D

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 21:00

Ja hier vier jaar geleden gedaan. En net twee weken geleden voor het eerst los getrokken.
Afbeelding
Paarden staan er alleen in de winter in en ik rij er ook in.

xxieslady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-14 21:29

ziet er goed uit tinkersjakie ;) hoe diep hebben ze bij jou gegraven?

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 21:52

Hier was de bak nog niet gedaan (kan er geen foto's van vinden op mijn telefoon)
Maar gedeelte waar de stallen op kwamen te staan. Dit is eerst gebeurt en twee jaar later pas de paddock.
Afbeelding Denk toch gauw wel een meter geel erop

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 19:56

WIj hebben het ook gedaan, maar dat is denk ik al wel 10 jaar geleden, dus ik heb geen foto's van voor haha. Maar onze bak is altijd prima te rijden en als het regent bijna nooit nat. Ook is die in de zomer als het warm is nooit mul, alleen als er echt een hittegolf is, dan gaan we er met de sproeiers er op. Mijn broertje heeft een mini trekker dus een keer in de zo veel tijd sleept hij de bak. Heel veel onderhoud hebben wij er dus niet aan.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 15:47

Hier ook omgezet. Er was te weinig zand en deels leem dus hebben ze het leem zo goed mogelijk verdeeld over de bak. Het water zakte slecht weg en hij droogde langzaam door hoge grondwaterstand in de winter. We hebben er toen drainage in laten leggen (met pomp i.v.m. hoge waterpeil sloot), er is drainagezand door de toplaag gemengd zodat hij iets beter doorlatend is en hij moet af en toe losgetrokken anders wordt de tussenlaag te hard en zakt het water moeilijker.