Trekkertje met hoeveel PK?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Petronella09

Trekkertje met hoeveel PK?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 13:40

Hallo,

Ik hoop dat jullie me kunnen adviseren. Ik wil graag een trekkertje aanschaffen voor de volgende werkzaamheden:

* bak slepen - zand met polyvlokken, niet de lichtste bak
* slepen van de track, zowel zand als klei bodem (paarden staan in "paddock paradise")
* bloten" van de weides

Hoeveel PK zouden jullie aanraden? Ik zie ze voorbij komen op Marktplaats met 12 PK, maar ook met 45 PK, en daar zit natuurlijk nogal wat prijsverschil tussen. Ik ben benieuwd hoeveel je echt nodig hebt voor bovenstaande werkzaamheden.

Alvast bedankt!

hielkebro

Re: Trekkertje met hoeveel PK?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 13:48

wij hebben 14 trekkers :D

maar omdat er een trekker moet komen die moet kunnen bloteren, zou je een trekker met minimaal 55 pk aanschaffen.

0011223344

Re: Trekkertje met hoeveel PK?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 14:13

Wij hebben een Kubota L1501 met 15 PK en een Iseki TL 1900 met 21 PK met voorlader. Wat wel heel belangrijk is, is dat je een 4 wiel aangedreven tractor koopt. Met een twee wiel aangedreven tractor zal je heel snel vast staan met het slepen in mul zand of juist in blubberige klei. Met de tractor van 21 PK staan wij minder snel vast dan met de kleine van 15 PK.
Qua bloten van de weides heb ik er geen verstand van hoeveel PK je nodig hebt. Wij hebben een frees, die past goed achter beide tractoren en een maaier, die gaat ook goed achter allebei. Het heeft meer te maken met de werkbreedte van je werktuigjes, je kan beter geen sleep van twee meter hangen achter een tractor die 1,20 breed is.