Paddock paradise met faciliteiten voor ruiter (Drenthe)?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mariekyy

Paddock paradise met faciliteiten voor ruiter (Drenthe)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 13:04

Ik ben zeer benieuwd of er vraag is voor een paddock paradise pensionstalling met faciliteiten voor ruiter, in de omgeving drenthe.

Om even een beeld te geven hoe het er dan uit komt te zien:
In de ochtend worden de paarden om 07.30 uur gevoerd. De resten hooi van de nacht krijgen de paarden eerst aangeboden waarna ze hun krachtvoer krijgen. Dan gaan de paarden om 08.00 uur naar buiten, in de winter naar het paddock paradijs waar beschikking is over ruwvoer en in de zomer op het weiland waar de paarden gras kunnen eten.

De paarden gaan in de winter om 20:00 uur weer naar binnen waar ze wederom ruwvoer en krachtvoer krijgen. In de zomer gaan de paarden om 22.00 uur naar binnen. En om 22.30 uur wordt er gevoerd voor de nacht, ruwvoer en krachtvoer.
In de zomer kunnen de paarden ook 24/7 buiten blijven. Paarden die gevoelig zijn voor bijvoorbeeld hoefbevangenheid of overgewicht kunnen in de zomer ook in het paddock paradise blijven staan. Eventueel kunnen de paarden ook voor enkele uren per dag op het weiland.

En de faciliteiten voor de ruiter zullen zijn:
- Binnenbak
- Buitenbak
- Longeercirkel
- Stapmolen
- Ruime/lichte boxen
- Solarium
- Was/poetsplaats met warm water
- Vlak bij het bos

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Paddock paradise met faciliteiten voor ruiter (Drenthe)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 13:29

Mijn eerste vraag is; krijgen ze ruwvoer via slowfeeders of op een andere manier? Dit omdat ze eerst de resten van de nacht aangeboden krijgen.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 13:32

Ik zou mijn paard best in een PP willen zetten, maar heb dan weer geen behoefte aan een stapmolen of een solarium.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 13:35

Ik sta op een stal met een PP, maar ook ik zou geen behoefte hebben aan een stapmolen of solarium. Een stapmolen is ook niet nodig lijkt me als je een PP hebt.
Op termijn ben ik wel op zoek naar een andere stal, maar ivm te koop staan van de stal weet ik niet wanneer precies.

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 13:39

Zou er zeker interesse hebben, eerder hadden wij onze vorige pony ook op een pp staan, wel verder alleen stallen, buitenbak, longeercirkel en dicht bij bos maar beviel erg goed. Pony is toen verkocht en nu is er geen plek meer, maar anders had ik er ook voor mijn paard zeker interesse in gehad. En met binnenbak en wasplaats zou helemaal super zijn! Woon ook in Drenthe dus mocht het er komen hoor ik het graag :P

Mariekyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 13:41

C_arola schreef:
Mijn eerste vraag is; krijgen ze ruwvoer via slowfeeders of op een andere manier? Dit omdat ze eerst de resten van de nacht aangeboden krijgen.

Ik zat zelf te denken aan een stal met voerluik dus dat ze hun hooi aan de ander kant van de stal eten. Eventueel in combinatie met een slowfeeder.

Mariekyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 13:46

Wat betreft stapmolen en solarium, ik had al zo'n idee dat niet iedereen hier behoefde aan zal hebben. Daarom zal dit niet bij de stalprijs in zitten. Wil je er wel gebruik van maken, betaal je gewoon iets meer.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 14:31

Wat zouden de stalprijzen worden?

Mariekyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 15:53

Stalprijs zal tussen de 200-270 euro worden en het is volpension.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 16:10

Stapmolen kan bijvoorbeeld bij een paard dat koliek heeft en gedurende een tijd moet blijven lopen en niet mag gaan liggen wel echt handig zijn. Natuurlijk kun je ook met hem gaan wandelen, maar doe je dat ook nog in het donker of als het stortregent?

Voor mij dus onmisbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 18:32

STW --> VSW

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 20:48

stal met binnenbak en veel buiten met mogelijkheden voor extra beweging voor paarden die niet op het gras mogen. Lijkt me dat er genoeg klanten afkomen op combi binnenbak en elke dag de hele dag naar buiten in de winter, dus moet kunnen.

Prijs is reeel voor stal met binnenbak.

Ik mis nog:
toilet!
kleine verwarmde kantine (opwarmen en evt even gezellig napraten bij slecht/koud weer)
zadelkasten.

Mariekyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 21:12

joyce B schreef:
stal met binnenbak en veel buiten met mogelijkheden voor extra beweging voor paarden die niet op het gras mogen. Lijkt me dat er genoeg klanten afkomen op combi binnenbak en elke dag de hele dag naar buiten in de winter, dus moet kunnen.

Prijs is reeel voor stal met binnenbak.

Ik mis nog:
toilet!
kleine verwarmde kantine (opwarmen en evt even gezellig napraten bij slecht/koud weer)
zadelkasten.

Dank voor je reactie! Toilet, kantine en zadelkasten zullen allemaal aanwezig zijn.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 21:16

Vind zelf de prijs aardig hoog voor deze regio. Ken stallen met al deze mogelijkheden en binnenbak voor minder geld.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 21:20

Tink89 schreef:
Stapmolen kan bijvoorbeeld bij een paard dat koliek heeft en gedurende een tijd moet blijven lopen en niet mag gaan liggen wel echt handig zijn. Natuurlijk kun je ook met hem gaan wandelen, maar doe je dat ook nog in het donker of als het stortregent?

Voor mij dus onmisbaar.

Stapmolen gebruiken bij paard met koliek lijkt me echt niet slim. Als ie tussen 2 hekken door ineens wel gaat liggen, dan heb je een groot probleem.
Wandelen kun je ook gewoon doen in de gang van de stal of in het donker met autolampen op de bak gericht (als er geen bakverlichting aanwezig is)

Vind de prijs die TS stelt heel redelijk :j Zeker als er een binnenbak bij zit.

Mariekyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 21:22

Bonnelover schreef:
Vind zelf de prijs aardig hoog voor deze regio. Ken stallen met al deze mogelijkheden en binnenbak voor minder geld.

Dan vraag ik mij dus af waar die stallen zijn? Want ik heb ze nog niet gevonden.. Zeker de combi binnenbak met veel buiten/paddock paradise systeem. En ook niet de mogelijkheid voor paarden die snel dik worden.

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 21:40

Mariekyy schreef:
Bonnelover schreef:

Dan vraag ik mij dus af waar die stallen zijn? Want ik heb ze nog niet gevonden.. Zeker de combi binnenbak met veel buiten/paddock paradise systeem. En ook niet de mogelijkheid voor paarden die snel dik worden.

Dit is dan wel overijssel maar is wel goedkoper: http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

Zelfde bij deze: http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

Dit is in friesland: http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

Deze ook redelijk goedkoop: http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

En deze: http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

Wel allemaal niet in Drenthe, omdat ik die op dit moment niet zie, maar ze zijn er ook wel. Daarbij had de stal waar wij eerder stonden ook dit alles behalve binnenbak en dat kostte 120 per maand, en de binnenbak zat dan op 400 meter afstand en kon je de hele winter gebruiken voor 50. Ik zou er nog wel 200 euro voor overhebben, maar richting 270 is wel aan de hoge kant, al ligt het ook nog wel aan waar in Drenthe het natuurlijk komt want in grotere steden is het vaak duurder als kleine dorpen als hier.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 21:45

ik zit in Zuid-Oost Friesland en hier liggen de volpension prijzen van stallen met binnenbak zo tussen de 220 en 245 euro per maand. Bij uitzondering goedkoper, maar dan is er vaak wel wat. Er bood iemand stalling voor 100 euro, maar je moet niet zien hoe slecht ze daar vandaan kwamen qua conditie...
Kwaliteit heeft een prijs.

Tuurlijk zijn er goedkopere plekken mogelijk. Maar waarom zou je concureren op prijs? Je kunt je ook op andere zaken onderscheiden hoor.

Ligging, omgeving, uitrijdmogelijkheden en grondprijzen spelen ook mee.

en let op. Bij sommige prijzen is niet alles inclusief! Soms moet je zelf uitmesten (30 euro per maand verschil met laten doen over algemeen, soms 50 euro), soms is de prijs exclusief strooisel (kost je 25-35 euro per maand meer gemiddeld) en soms zit het krachtvoer er niet bij in.
De ene prijs is dus niet altijd 1 of 1 te vergelijken met de andere, en verschil binnenbak en buitenbak is vaak 50 euro per maand. Niet overal ligt een goedkope verenigingsbak om de hoek en vrij rijden kost al snel 5 euro per x + de tijd en evt. de reiskosten en benodigde trailer/auto/rijbewijs
Laatst bijgewerkt door joyce B op 05-11-14 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Mariekyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 21:51

De stal zal sowieso in de buurt van Groningen stad of Assen komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 21:52

Ik noem dit geen paddock paradise maar een redelijk chique pensionstal. Naar mijn idee van een paddock paradise lopen de paarden 24/7 buiten.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 21:53

In principe zou ik daar zeker interesse voor hebben maar vind je prijs wel echt stevig hoor. En in alle eerlijkheid, veel zeggen dat dat niet uitmaakt maar als ze moeten kiezen gaan 90% van de mensen toch voor die goedkopere stal. In jouw (en mijn want ik woon in de buurt) regio zou ik incl binnenbak rond de 200 euro netjes vinden.

Om te vergelijken, manege nieboer in hoogezand biedt groepshuisvesting (volgens in paddock met daarbij veel ruwvoer) met schuilgelegenheid incl binnenbak aan voor 150 euro. Dat is wel echt veel goedkoper en valt qua type ruiter min of meer in dezelfde doelgroep.
Laatst bijgewerkt door troi op 05-11-14 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 21:54

Ik zou zeer zeker interesse hebben in zo iets. Mits er een goede grote schuil/inloopstal aanwezig is, anders vind ik het te lang buiten in de winter als het regent.
Wel vind ik het wat prijzig. Ik zou dan liever iets goedkoper zien, met een (echt) goede grote verlichte buitenbak, zonder binnenbak.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 22:02

tussen de 200 en 270 euro, dan kan het toch ook 220 of 230 worden met binnenbak? Dat is toch niet duur? Hier zit 90% met binnenbak in die prijscategorie (200-250 euro) als het inclusief verzorging, uitmesten, strooisel en uitmesten is...
Met alleen buitenbak zit je voor een paard, met elke nacht op stal inclusief alles ook tussen de 150 en 180 euro over het algemeen.

Mariekyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 22:13

Dank joyce B, het kan inderdaad ook 220 of 230 worden. Ik zeg bewust tussen de 200 en 270 omdat we meerdere objecten op het oog hebben, met allemaal hun voor en nadelen. Ik ben vooral benieuwd of er überhaupt interesse is in dit concept, anders heeft het helemaal geen zin om zoiets de beginnen als er geen markt voor is.

Mariekyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 22:18

Ik merk trouwens dat de meeste toch graag willen dat hun paard 's nachts op stal komt, vandaar ook de keuze om juist de combi paddock paradise en stalling te doen. Maar we zitten eraan te denken om ook in de winter 24/7 te doen en dan uiteraard voor een lagere stalprijs bijv. 150 euro.