Wie heeft er ervaring met rubbervlokken in de toplaag van een rijbak (outdoor). Het is hier blijkbaar vrij nieuw, maar in de usa en engeland schijnt het veelvuldig te worden gebruikt. We zoeken nl een oplossing voor de vorming van plassen die niet wegtrekken (de rijbak is gedraineerd en recent nog gecultiveerd).
Polyvlokken wel. rubber niet. rubber vergaat onder weersinvloeden. de polyvlokken verteren niet en zijn ook niet slecht voor milieu. De polyvlokken hebben daardoor een zeer lange levensduur.
Nivada
Geplaatst: 25-11-14 15:45
Degene die polyvlokken in een buitenbak hebben, helpt dit ook tegen bevriezen? Daar ben ik erg benieuwd naar!
Ik heb een tijdje in een buitenbak gereden met polyvlokken. Met hele erge regenval (lees: meerdere dagen achter elkaar) bleef het water alsnog staan. Maar met kleine regenbuien had je nergens last van. De bak was ook nooit bevroren en dus het hele jaar door goed te rijden.
Wij hebben volgens mij polyvlokken in de bak. Het bevalt best goed, alleen is de drainage van de bak volgens mij wat minder aan het worden. Wat vorig jaar wel op viel is dat als we regen hadden waardoor de vlokken echt heel nat waren en direct daarna flinke vorst de bak toch wel bevroren was. Jaar daarvoor met sneeuw en vorst geen last gehad.