Aan welke prijs moet ik ongeveer denken bij een paardenrusthuis of tehuis voor bejaarde paarden? Waar ze nog wel van jou blijven? En zijn hier ervaringen mee? Ik hoor het graag
Ik betaalde 185 per maand exclusief smid en wormenkuur. En natuurlijk eventuele dierenarts kosten.
Merel
Geplaatst: 05-11-14 11:27
Bij ons 185 euro per maand, incl bekappen, wormenkuur en jaarlijkse enting. (genoeg eigen land om ze dagelijks weidegang te bieden én hooi & stro van eigen land te halen).
Ik zie veel verschil in prijs tussen stallen waar ze elke nacht op stal gaan (zoals bij ons), of stallen waar ze in een groep 24/7 buiten blijven (met inloopstal) zoals je vaak bij opfok ziet, die laatste stallen zijn over het algemeen wat goedkoper, maar dat is niet voor ieder paard geschikt.
De prijs van de meeste rusthuizen ligt zo ongeveer rond de 200 euro per maand. Er zit dan wel vaak verschil tussen wat er wel / niet bij inbegrepen is.
(ps; wij staan voorlopig vol ). Mocht je serieus wat zoeken op korte termijn kan ik de Wildshof aanraden.
sanne1992
Geplaatst: 05-11-14 11:29
Waar ik sta, kost het rusthuis € 210 per maand.
Hier zit bij in: Weidegang Stalling Voer en stalbedekking Hoefsmid inentingen wormenkuur
In de zomer staan de dan 24/7 buiten, 's winters staan ze op stal. Dit is dan wel een grote loopstal.
Er staan nu 2 oudjes. Die staan 's winters samen in de grote loopstal.
Mijn vriendin in Frankrijk redt paarden en vangt oude paarden op. Zij vraagt rond de 70 euro inclusief hooi en voer en exclusief andere kosten die er dan bij komen. Je blijft zelf eigenaar. De paarden lopen 7 x 24 uur in een kudde met zo nodig onbeperkt hooi. De hele oudjes krijgen allerlei slobbertjes. De paarden worden bij haar erg oud. Vorig jaar was ik er bij toen Rex 36 jaar door de dierenarts geholpen werd om rustig in te slapen. Ook daar is ze erg goed. Zo lang als mogelijk, maar ook knopen doorhakken als het dier onvriendelijk wordt.