Straf ik op een foute manier?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Duhelo

Berichten: 28554
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 01:18

miekelover schreef:
hoi
ja je straf hem helemaal verkeerd. Als je je paardje wilt verpesten moet je het op deze manier doen. Hij staat vast aan 2 touwen en als je hem gaat schoppen enz raak hij in paniek en ken hij niks doen. Het is net zo als je vast sta en je wordt allemaal geschopt dit zou jij ook niet leuk vinden. Je moet rustig blijven stonden schelden en schreeuwen trappen heeft geen enkele zin hij wordt hierdoor alleen maar paniekerig van. Al die tips van Ja ga door schop hem. Schei daar mee uit. Jij zou het ook neit leuk vinden als ji jgetrapt wordt. Het paard heeft er misschien wel een reden voor om zich te verdedigen Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!

nee, wij vinden het inderdaad niet leuk om getrapt te worden, daarom wordt hij daar ook voor gestraft
en in de wei, als een paard trapt naar een ander, gegarandeerd dat hij 1 terug krijgt, maar daar als ze dan nog niet weggaan krijgen ze nog een trap, maar wij kunnen redeneren, en we weten dat hij vaststaat, en hij niet weg kan, dus houden we het bij 1 trap, en heeft het paard geen reden om in paniek te slaan
nu jij Knipoog

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 01:20

IK SNAP JULLIE MENSEN NIET HOOR JULLIE MOETEN HET ZELF MAAR WETEN ALS JE PAARD WILT VERPESTEN. jE HEBT HET DAAR MIJ NIET MEER HOOR. jIJ EN JE PAARD HEBBEN EEN BAND MET ELKAAR MAAR ZO VERPEST JE HET ALLEEN MAAR. jE KEN HEM OOK OP EEN ANDERE MANIER STRAFFEN

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 01:22

maarja ik ga er n u geen discussie mee maken. Zoek het lekker uitofzo
Als jij geen paardenvriend bent oke. Maar ik vind mensen die een paard trappen echt ziek in hun hoofd vooral als ze neit weg kunnen.
DIT IS MIJN MENING

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 02:20

miekelover schreef:
IK SNAP JULLIE MENSEN NIET HOOR JULLIE MOETEN HET ZELF MAAR WETEN ALS JE PAARD WILT VERPESTEN. jE HEBT HET DAAR MIJ NIET MEER HOOR. jIJ EN JE PAARD HEBBEN EEN BAND MET ELKAAR MAAR ZO VERPEST JE HET ALLEEN MAAR. jE KEN HEM OOK OP EEN ANDERE MANIER STRAFFEN


relax Haha!

en als een paard naar jou trapt, hoe wilde je hem dan straffen.. foei zeggen Knipoog

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 10:11

miekelover schreef:
Als jij geen paardenvriend bent oke. Maar ik vind mensen die een paard trappen echt ziek in hun hoofd
DIT IS MIJN MENING



Thanxs, ik vind mensen die zich laten trappen ziek in hun hoofd Scheve mond

Kendra

Berichten: 8733
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 12:53

Miekelover, ik lees in je profiel dat je het liefste paard van de hele wereld hebt......Gefeliciteerd!
Maar echt waar, er bestaan ook andere paarden!

Duhelo

Berichten: 28554
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 15:12

Waterkippie"]
[quote="miekelover schreef:
IK SNAP JULLIE MENSEN NIET HOOR JULLIE MOETEN HET ZELF MAAR WETEN ALS JE PAARD WILT VERPESTEN. jE HEBT HET DAAR MIJ NIET MEER HOOR. jIJ EN JE PAARD HEBBEN EEN BAND MET ELKAAR MAAR ZO VERPEST JE HET ALLEEN MAAR. jE KEN HEM OOK OP EEN ANDERE MANIER STRAFFEN


relax Haha!

en als een paard naar jou trapt, hoe wilde je hem dan straffen.. foei zeggen Knipoog
[/quote]
nee hoor, niet foei, gewoon zo:
maar *naam van paardje* toch! waarom sla jij nu naar mij? dat is niet flink hoor! ik ben nu boos op jou *zegt dit op een zeemzoete toon en geeft aai over hals en denkt dat het paard nu pijn heeft en gestraft is* Schijnheilig

Duhelo

Berichten: 28554
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 15:14

ps: een paard heeft heus niet veel pijn van een trap hoor, in de wei trappen paarden elkaar soms kreupel, en het enige dat er verandert is dat de paarden nu weten in welke rang ze staa, maar de band tussen de paarden verandert daardoor niet hoor ! *LOL*

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 18:16

ik vind dat er een groot verschil is tussen schoppen en schoppen!!!

Duhelo

Berichten: 28554
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 18:24

ja, dat ook, de meeste zullen als een paard slaat naar je, schoppen naar het paard zen buik of billen ofzo, en at is niet zo extreem hard, je moet wel niet beginnen het paard verrot te schoppen/slaan he

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 18:25

ja, daarom, je kan een paard ook gewoon een tik op zn neus geven ofzo, maar niet keihard in zn buik trappen

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 18:48

dutske"]
[quote="Waterkippie"][quote="miekelover schreef:
IK SNAP JULLIE MENSEN NIET HOOR JULLIE MOETEN HET ZELF MAAR WETEN ALS JE PAARD WILT VERPESTEN. jE HEBT HET DAAR MIJ NIET MEER HOOR. jIJ EN JE PAARD HEBBEN EEN BAND MET ELKAAR MAAR ZO VERPEST JE HET ALLEEN MAAR. jE KEN HEM OOK OP EEN ANDERE MANIER STRAFFEN


relax Haha!

en als een paard naar jou trapt, hoe wilde je hem dan straffen.. foei zeggen Knipoog
[/quote]
nee hoor, niet foei, gewoon zo:
maar *naam van paardje* toch! waarom sla jij nu naar mij? dat is niet flink hoor! ik ben nu boos op jou *zegt dit op een zeemzoete toon en geeft aai over hals en denkt dat het paard nu pijn heeft en gestraft is* Schijnheilig
[/quote]
ja en als paarden hun hoefje voor hun mond zouden kunnen doen, zou hij dat op dat moment doen en je keihard uitlachen Nagelbijten / Gniffelen

en ik heb het niet over een paard helemaal verrot schoppen, maar als hij er eentje verdiend dan krijgt hij ereen!

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 18:50

ja, maar ik vind het ook onzin om je paard te trappen!!! geef hem dan gewoon een tik op zn kop of een lel op zn reet!

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 19:32

Ik vind een tik op zn hoofd geven ernstiger dan n schop, het hoofd is veel gevoeliger en je kunt zijn ogen of gehoor beschadigen. En om nou op zn hoofd te gaan staan timmeren als je platgedrukt wordt.... En een lel op zn reet als je tegen de muur plat gedrukt wordt is vaak niet afdoende, maar misschien moet je zelf eens in die situatie zitten...

Kendra

Berichten: 8733
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 19:44

Idd, liever geen tik op de kop.
Als je nou wilt dat je paard in paniek raakt............

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 19:47

Als mijn paard mij zou pletten (doet ze gelukkig niet Knipoog ) dan kan ze een schop terug verwachten. Het paard moet respect voor je hebben (jij ook voor hem natuurlijk Knipoog ), jij bent de leider! En als ie zulk respectloos gedrag vertoont, ja, jammer dan, maar dan kan ie hem krijgen. Doen paarden in de natuur ook.

O ja, en liever indd geen tik op het hoofd. Op de kont voelen ze waars niet eens, nee doe maar gewoon een schop Knipoog
Laatst bijgewerkt door Nerwen op 26-12-03 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 19:49

Ik vind tussen slaan en schoppen wel een heel groot verschil zittne hoor

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 21:38

Miekelover, hoe vaak ben jij al bij de EHBO geweest omdat een paard finaal over je heen liep?

loonie
Berichten: 660
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: zo.Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 22:10

ja idd.

niet dat ik veel van miekelover af weet.
maar je zou echt niet rusrig blijven als een paard je zou schopen .
ik ben echt een super paardenvriend maar als hij mij schopt of hij nu vast of los staat maakt mij niet uit,ik geef hem echt wel een schop terug.
sorry miekelover ben het niet met je eens.

dierenvriend

Berichten: 101
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 22:32

als je paard naar je schopt of je plet tegen de muur, moet je denk ik even goed nadenken en begin het gedrag eens van je dier te bestuderen. hoe is hij in de wei tegen andere paarden. wil hij al het hooi voor zich zelf? jaagt hij achter veel paarden aan. als alle paarden eens een rondje wie nemen, loopt hij dan voorop? uit dat soort dingen kun je veel uitmaken hoe hij zich voelt. de baas, of een ondergeschikte? daar uit kan je je eigen training op je paard aanpassen. als je dus merkt dat je paard nogal dominant over jou aan het spelen is, moet daar aan gewerkt worden. wandel met je paard en kijk hoe hij loopt. wil hij graag voor je lopen en dringt hij zich aan je op? laat hem dan voorbij lopen en geef dan een abrupte ruk aan het touw. zo leer je dat hij bij jou moet blijven. loopt je poaard wel netjes naast/achter je, maar plakt ie zowat aan je kleren, dan kan je een schop bewegeing maken en eens flink gillen. ieieieie, het klinkt allemaal dom, maar het werkt echt. zo waarschuwt een paard andere paarden ook als ze zijn of haar persoonlijke ruimte betreedt. en in dit geval betreedt het paard jou persoonlijke ruimte. daar kun je ook goed in oefnen als je aan het poetsen bent. poets hem eerst op stal, zodat hij los kan staan. zo kun je hem beter duidelijk maken dat wanneer hij te dicht tegen je aan gaat staan, je hem met een schop beweging en emt je armen en vingers gestrekt hem weg kan jagen. je neemt een dominante houding aan. je kan dit ook in de bak oefenen, laat je paard maar voor je wegrennen. als je een beetje een gevoelig paardje hebt dan heb je daar niet eens ene zweep vor nodig, hoogstens een longeerlijn om die eens naar hem toe te werpen. lichaamstaal is belangrijk. maak jezelf groot, borst vooruit, en til je armen op als je paard te dicht langs je gaat. jaag je paard maar eens lekker op en laat hem keren en wendingen maken. uiteindelijk zal het paard berouw vertonen door zijn hals te strekken en mijn zijn tong langs zijn lippen te likken. dan laat je je armen zakken, maak je je schouders en rug rond en ga je in ongeveer 45 graden staan. zo nodig je het paard uit naar je toe te komen. komt het niet, loop dan zo een stukje zijn kant uit, schuin langs hem, en probeer hem met geluidjes te lokken. dit kan je een paar keer oefenen, zo leert je paard dat hij lager in rang staat, dat jij de leider bent, maar dat je ook zijn vriend bent, ieder met een eigen persoonlijke ruimte. fantastisch toch?

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 23:26

hoi dierenvriend
Ik ben het helemaal met je eens
Veel mensen begijpen de taal van paarden niet. En paarden begrijpen de taal van de mens soms niet. Je moert dit rustig opbouwen en slaan en schoppen heeft geen enkele zin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 23:28


smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 23:29

Marko is daarin erg moeilijk.....

Als hij weer eens heen en weer aan het lopen is op de poetsplaats en voor de zoveelste keer mij dan weer eens ondersteboven loopt na een paar waarschuwingen (dit blijft hij doen).... geef ik hem een schop maar hij probeert dan gewoon terug te trappen of begint heel nijdig te dreigen. Het liefst zou ik hem dan echt een knal voor z'n kop geven en toch doe ik dat liever niet (hier is hij dus wel van onder de indruk)

Hij wordt echt niet snel bang van mij en neemt het niet echt serieus, ik kan toch niet zeggen dat ik niet streng genoeg ben maar het lijkt net of het hem niks uitmaakt. In omgang met andere paarden is het ook zo, ze kunnen zo sjachie kijken als ze willen maar hij zal gewoon blijven staan kijken hoor Scheve mond

Heb ik nou zo'n stijfkop....?

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 23:35

eh loonie
ikl ben nog nooit naar de EHBO emoeten.
Ze heeft mij nog nooit getrapt omdat ze mij vertouwt en ik vertouw hoor. Als je eenmaal het vertrouwen gewonnen doet hij er alles aan. Dat is bij mij en mieke ook. Ik heb de 1e keer dat ik op der zat oook afgezien. Ik vertrouwde echt voor geen 100procent maar hier werd aan gewerkt. We hebben nu echt een hele goed band. Ze weet tot hoever ze kan gaan met rijden en in stal. Ze weet dat ze op de flikker krijgt dat weet ze dondersgoed. Ik zeg dan altijd 'je weet het he mieke'. Ik bedoel hiermee. Je zoekt het maar lekker uit wie jouw verzorgt en rij (omdat ze niet 1 van de makkelijkste is). Ze snapt die woorden en dan gehoorzaamd ze goed.
Daarom heeft ze mij nog nooit pijn gedaan ik ben er nog nooit afgevallen. Ze haalt wel streken uit met rijden. Maar uiteindelijk meot je er wel om lachen

Ik hoop dat mensen erin zien dat je echt een goede band met je paard moet hebben. Ze zullen echt helemaal 100procent voor je gaan
kijk maar naar mij en mieke

zie foto. Ik ken er zo in de wei opspringen zonder zadel en hoofdstel en dan gaan rijden. Veel paarden zullen dat niet leuk vinden maar uiteindelijk gaan ze voor 100 procent
Afbeelding

groetjes anouk

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 23:39

Dat kan ik op die van mij ook Lachen

Citaat:
Ze weet tot hoever ze kan gaan met rijden en in stal. Ze weet dat ze op de flikker krijgt dat weet ze dondersgoed.


Maar die van jou krijgt dus ook op z'n flikker, ben benieuwd hoe dan?