Staldeken?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lelies

Staldeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 18:46

Mijn paard staat overdag buiten en gaat 's nachts op stal. Hij heeft nu nog een 100g regendeken op buiten en ik heb nog een 300gr regendeken voor als het echt koud wordt. Nu heb ik geen andere deken voor op stal, maar overweeg een staldeken aan te schaffen. Maar wat ik me afvraag: wat is de meerwaarde van een staldeken en aan hoeveel gram moet ik dan denken. Hebben jullie advies wat dit betreft?
Dank je wel vast!

tamary

Re: Staldeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 19:15

Wie moet die deken wisselen? Buiten zetten met staldeken is niet zo handig ivm regen en modder. Kies liever voor een reserve regendeken eventueel met liner zodat je warmer/kouder kunt kiezen afhankelijk van het weer. Reserve heb je vrijwel zeker nodig ivm doorlekken of schade als paard 24/7 met deken op staat.

Lelies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 19:19

Oh, volgens mij heb je niet goed gelezen wat ik heb geschreven. Ik heb nu geen deken voor 'snachts op stal en overweeg dus daarom een aparte staldeken aan te schaffen. Wisselen is geen probleem. Maar mijn vraag is dus: waarom een staldeken en hoeveel gram is voldoende?

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 19:22

waarom een andere deken op doen snachts? Je kan toch gewoon die regendeken oplaten?

Lelies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 19:25

Dat zou kunnen inderdaad, maar ik bedacht dat een staldeken misschien fijner is voor mijn paard, als ie al de hele dag met regendeken op heeft gestaan. Geen idee, hoor, daarom een topic. :) Ik heb namelijk geen ervaring met staldekens.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 19:30

Ik heb eerlijk gezegd altijd regendekens op op stal. Scheelt een hoop gedoe met wisselen als het een keer regent, en als ze een keer in de pies of de stront liggen is niet je hele deken gelijk zeiknat.

Lelies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 19:32

Daar zit ook wat in inderdaad!

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 13:24

Mijn paarden staan ook met een regendeken op stal: Ze kunnen dan lekker met dezelfde deken buiten spelen en als de deken erg vies wordt even afspuiten, en klaar :D
Ze staan ook in een oude stal, en als er veel sneeuw op het dak ligt en het gaat dooien, wil er nog wel eens een druppel van het dak vallen (condens). Met regendeken blijven ze iig helemaal droog, met een staldeken zitten er dan soms wat nattige plekjes op de deken.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 13:30

Er zijn tegenwoordig heel goede en comfortabele regendekens met hoeveelheden voering naar keuze.

die kan je zowel buiten als binnen omdoen. Lekker makkelijk hoef je een ander er niet mee lastig vallen, voor de dekens wisselen en of af en omdoen..........

Ikzelf val anderen liever niet lastig om de dekens te laten wisselen etc. bij mijn eigen paard.

Ik begin er ook niet aan om voor anderen de dekens af te doen en of om te doen en of te wisselen. Anders blijf je aan de gang, met: moet ie nou wel of niet om en welke deken? is het niet te warm of te koud en moet ie een andere koelere en of warmere deken op pffffffff.

Scheelt ook aan hoeveelheden dekens.