Welke ziektes heeft je paard al opgelopen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Evianp

Welke ziektes heeft je paard al opgelopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 22:45

Hoi,

Ik heb een vraagje uit nieuwsgierigheid, welke ziektes heeft je paard al reeds opgelopen?

Tammy_

Re: Welke ziektes heeft je paard al opgelopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 22:49

hij heeft een keer lichte koliek gehad, geen ziekten verder. wel een paar keer kreupel, 1x een flinke blessure, en af en toe een paar wondjes van te hard spelen :+

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 22:51

Af en toe een wondje en eens een ontstoken oog. Dat was 10x daags druppelen en ook middernacht, ff naar stal
Ze is voordat ik haar kreeg geopereerd aan OCD maar ik heb daar nooit iets van gemerkt.
Heb dr nu 6,5 jaar.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:09

Pfoe, heb je even. Zware ocd beide sprongen waar ze aan geopereerd is. Daarna wordt is ze atactisch geworden, helaas na lang zoeken want door compensaties konden we het daadwerkelijke probleem niet vinden. Ze heeft in die tussentijd 4 peesblessures opgelopen, maagzweer gehad, overvulde slijmbeurzen. Later eens een lichte koliek gehad, regelmatig geïrriteerde ogen door vliegen, kogel artrose, spat en een beschadigde strekpees gehad. In utrecht gestaan voor een probleem met naknijpen wat tot op heden heden niet is gevonden. In mijn reguliere kliniek gestaan voor 10 dagenvoor een nageltred in de straal. In de klieniek voor een van die peesblessures gestaan voor shockwave therapie. Dan nog de benodigde wondjes en dit jaar einshus. Zal vast nog wat vergeten zijn want dit is over een periode van 12jaar. Overigins doet ze het nog top en rijden we vrolijk door de bossen. O ja een hele pittige bloedwormen infectie omdat de stal waar ik stond geen mest en ontworm beleid had. Kan je nog zo goed ontwormen maar dat helpt niet natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door PBA_ op 02-11-14 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:10

Vind je het erg dat ik dit niet openbaar op Bokt neerzet?

britje1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:13

Uuhm mijn kleine man die ik nu anderhalve maand heb heeft nu al spoelwormen, darminfectie en een spijsverteringsstoornis gehad toen hij net 4 dagen terug was uit de kliniek kreeg hij droes.... daar heeft hij 2 weken gestaan en is nu weer een weekje terug!

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:15

Cassidy schreef:

Huh :+ Explain!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:17

Te veel helaas wat mij betreft. (in 13 j)
Lichte koliek
Slokdarmverstopping
Bronchitis
Kroonrandbeschadiging
Rhino
Peesblessure
Blessure aan peesschede
Beenwond
Botbeschadiging (loopt hij nu mee)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:18

BaileyMix schreef:
Cassidy schreef:

Huh :+ Explain!

Kom op zeg, denk eens na.
Ik heb er drie, denk je nu echt dat ik het complete medische verleden op Bokt ga zetten voor het geval dat ik er een van hen moet verkopen?
Naar de eventuele koper ga ik eerlijk zijn, ga daar maar van uit. Maar ik heb absoluut geen zin in een eventueel roddelcircuit waar ik - of erger nog - een eventuele koper mee te maken gaan krijgen, omdat ik in een vlaag van verstandsverbijstering het medische verleden van mijn paard publiekelijk op Bokt ga kwakken. Omdat er iemand nieuwsgierig is geweest.....

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:19

Oke, sorry. Begrepen.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:23

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 22-11-22 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:23

Je moet zelf weten wat je wel en niet op internet plaatst en ik begrijp het helemaal, maar wtf reageer je dan? :')

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:25

Nisschien reageer ik zodat anderen zich ervan bewust zijn dat wat ze op internet plaatsen voor altijd is en niet terug te draaien valt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:25

xXLianneXx schreef:
Cassidy schreef:
Kom op zeg, denk eens na.
Ik heb er drie, denk je nu echt dat ik het complete medische verleden op Bokt ga zetten voor het geval dat ik er een van hen moet verkopen?
Naar de eventuele koper ga ik eerlijk zijn, ga daar maar van uit. Maar ik heb absoluut geen zin in een eventueel roddelcircuit waar ik - of erger nog - een eventuele koper mee te maken gaan krijgen, omdat ik in een vlaag van verstandsverbijstering het medische verleden van mijn paard publiekelijk op Bokt ga kwakken. Omdat er iemand nieuwsgierig is geweest.....

Was het dan niet verstandiger geweest om gewoon niet te reageren?

Sommige mensen zijn zo gefrusteerd dat zodra ze hun gal kunnen spuwen ze dat graag doen. :j

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:26

Cassidy schreef:
Nisschien reageer ik zodat anderen zich ervan bewust zijn dat wat ze op internet plaatsen voor altijd is en niet terug te draaien valt.

Misschien zijn er nog mensen die transparant zijn bij de verkoop van hun paard. En laat iedereen dat lekker zelf weten.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:27

MarlindeRooz schreef:
Sommige mensen zijn zo gefrusteerd dat zodra ze hun gal kunnen spuwen ze dat graag doen. :j

En soms zijn er mensen die zoveel hersens in hun hoofd hebben dat ze duidelijk aangeven waarom ze niet op topics reageren, zodat anderen daarvan kunnen leren.

Dus frustratie...mwah....valt nog wel mee hoor.
Drang om anderen te behoeden voor fouten....MEGA aanwezig.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 02-11-14 23:30, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:27

Iedereen heeft het recht zijn eigen problemen te creëren.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:28

MarlindeRooz schreef:
Cassidy schreef:

Misschien zijn er nog mensen die transparant zijn bij de verkoop van hun paard. En laat iedereen dat lekker zelf weten.

Op dit moment geen reden om een van mijn dieren te verkopen, en nogmaals ik ga mega transparant zijn naar de koper toe. Maar dat is geen reden om het hele medische verleden op Bokt te kwakken, zodat derden een eventuele koper kunnen benaderen met "wist je wel dat...."

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:29

MarlindeRooz schreef:

Mee eens. En iedereen heeft het recht om een ander daarvoor te waarschuwen, cq te behoeden....omdat er iemand "alleen maar nieuwsgierig is geweest " :r

Marie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:31

mijn pony heeft 1 keer hoefbevangenheid gehad en 1 keer een allergie ook was hij 1 keer bijna dood omdat de buurvrouw zo van dat groen schuim waar je bloemstukken mee maakt in de wei had gegooid. mijn pony had het opgegeten en was aan het stikken _-:(

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 23:42

Mijn paard (nu 6 jaar) heeft nog nooit wat gehad :)
Nu hopen dat het zo blijft ;)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 02:04

Onder ziektes versta ik: virussen of anderszins besmettelijke aandoeningen. En die hebben mijn paarden niet. Het enige besmettelijke wat mijn ruin ooit gehad heeft is luis.

Wel heeft hij te kampen gehad met ongelukjes en/of mismanagement: deuk in z'n schedel door een extern trauma, littekens van sneeën in z'n tong en lip (ongetwijfeld heeft hij zich een keer ergens mee willen bemoeien) en verkleefde spieren in ongeveer de helft van z'n lichaam. Twee keer heeft hij een ontstoken oog gehad en 1 keer koliek en ook 1 keer regenschurft. Een keer 4 gekneusde stralen (tegelijkertijd, de wei waar hij toen stond was veranderd in een bevroren modderhobbellandschap) Hij heeft een overbelaste lever gehad met bijbehorende ontstekingen in z'n huid en wat benauwdheid. Verder heeft hij gallen, en hij heeft de banden in z'n ene hoef kapot gehad. En dan nog mentaal één en ander. O ja en als hij voordroog krijgt ipv fatsoenlijk hooi krijgt hij gaten in z'n witte lijnen, gaten in z'n zolen en rotstraal.

Mijn merrie heeft ook een overbelaste lever (afgelopen voorjaar heeft ze een tijdje op hoogpolig kunstmestgras gestaan) Ik heb 'r nu 3,5 maand en de jeuk wordt gelukkig al minder en de hoefbevangenheid is netjes aan het uitgroeien. Verder heeft ze een knie die wat stijf is (pony is 24) maar dat is het wel. Tot ze een jaar of 20 was is ze blijkbaar altijd tiptop verzorgd en dat zie je d'r nu aan terug.

Ze zijn overigens niet te koop :+ :Y)
Laatst bijgewerkt door Koper op 09-11-14 02:35, in het totaal 4 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 02:24

MarlindeRooz schreef:

_O-

:j

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 02:27

In 24 jaar, heeft hij 1 keer koliek gehad, en 1 keer een gekneusde knie.
Mijn haflinger van 2,5 heeft nog niks echt gehad.

marengolike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 21:54

Hier heel lang geleden schimmel en een keer droes gehad.

Verder nooit wat gehad