Ik hoop dat het topic goed staat, zo niet, dan graag verplaatsen..

Ik heb een 6 jarige haflinger staan, die eigenlijk niet zoveel voer nodig heeft.
Ze krijgt nu 'sochtends een half handje muslie van Pavo Nature's én 'savonds een half handje,
dit is meer omdat de andere paarden voer krijgen, en zij dan toch beetje het idee heeft dat ze wat krijgt.
Na het harde werken krijgt ze als beloning of een half handje, of iets lekkers.
Buiten het voer heeft ze volledige weidegang met stripbegrazing, en staat ze de hele dag van (7:00 - 18:00) buiten. Op stal naast de muslie krijgt ze ook nog goed hooi. Hiervan krijgt ze ook al wat minder!
Nu 2 maanden geleden is ze op onverklaarbare wijze kreupel geweest. Hiervoor heeft ze een week medicijnen gehad & een week verplichte stal rust. Dit ging niet over, en zijn we naar de kliniek geweest vooor vedere onderzoek.
De dierenarts gaf al aan, dat ze "lekker vol" is, en minder moest gaan voeren.
Hij had totaal geen idee wat ze al kreeg, en "schrok" dan best wel toen ik zei dat ze 2x per dag een half handje krijg. Dat is bijna helemaal niks zei hij!
Nu heb ik overlegd met hem, om te stoppen met de muslie, en dan vitaminebrokjes te gaan geven, zodat ze wel haar vitamine & mineralen binnen krijgt.
Nu was mijn vraag, wat is nou echt een goede vitaminen brok zonder toegevoegde suikers e.d?