Ik zit al een tijdje met een giga knaag gevoel. Vandaar dat ik probeer door dit topic advies te krijgen.
Het zit zo, mijn buren hebben altijd 2 shetlanders gehad met shetland-streken. Niks mis mee, ze bleven wel altijd op hun eigen grond. Tot vorige zomer 1 van de shetlanders iets kreeg waardoor ze die hebben laten inslapen. Waarom heb ik nooit gevraagd, maar volgens overige buren hoefbevangen. Nu staat dus die andere shetlander helemaal alleen, maar het ergste is nog tussen onkruid dat hoger is dan de shetlander zelf! Of ze fatsoenlijk water heeft durf ik niet te zeggen en valt vanaf de weg moeilijk te zien. Mijn andere buurmeisje is een echt penny meisje en ging nog wel is naar die pony toe en kwam hier ook voor mijn pony's even tutten en wat lekkers geven. Soms nam ze stiekem wel is een paar snoepjes mee voor dat arme dier, hier heb ik nooit wat van gezegd omdat ik wist dat ze ermee naar die andere shetlander ging. Naar mijn idee is dus de enige die er nog een beetje naar omkijkt mijn 8 jaar oude buurmeisje.. en elke keer als ik er langs moet rijden steekt het me zo verschrikkelijk dat ik daar een shetlander zie staan die hoefbevangen is tussen onkruid dat nog hoger is als de shetlander zelf.. maar dan wel schraal gras, wat dan weer wel goed is
(er wordt in de buurt ook gepraat over zijn onkruid, boeren hebben door de wind e.d. ook last met hun land)
Maar om er een melding van te maken? Ik weet het niet zo goed, ik wil niet dat de relatie met die buren op de klippen loopt..
Als hij geen water had zou hij er niet meer staan en schraal vanwege hoefbevangenheid is niet slecht dus in denk niet dat er veel te doen is nu. Beste is inderdaad echt een goed gesprek aangaan. Als de man ziek is kan hij moeilijk zelf z'n wei onderhouden, wie weet zou hij de hulp wel graag aannemen, misschien kun je aanbieden een verzorgstertje te zoeken voor de pony?
Ik ga proberen even wat met mn buurmeisje af te spreken om situatie echt even van dichtbij te kunnen zien. Ik had ook al zitten denken aan aanbieden om samen met mijn kleintjes te staan, dan kan ik ze misschien iets beter bereiken.. En is dat arme ding niet meer alleen!
eerst even praten met de buren, als ze er erg boos zijn en zeggen dat je er niet mee moet bemoeien moet je er een melding van maken. bel anders even met de dieren bescherming wat jij moet doen of wat hun kunnen betekenen succes
Als je de relatie met je buren wilt verstoren, moet je vooral naar de dierenpolitie en/of dierenbescherming bellen. Ga naar je buren en praat met ze.
silvia58
Geplaatst: 02-11-14 11:35
Er langs wandelen kan idd..... maar ik denk ook dat het beter is om gewoon aan te bellen en je hulp aan te bieden. Heel veel mensen wijzen dat dan eerst af omdat ze denken dat ze het zelf allemaal nog wel redden. Maar als ze eenmaal hulp krijgen zijn ze vaak dolblij. En je zegt dat je het contact met je buren goed wilt houden ! Als je er dan niet eens over kunt praten dan stelt dat contact ook niet zoveel voor. Heel veel wijsheid en ik hoop dat je de buurman en zijn pony kunt helpen