Ik heb vorige week afscheid moeten nemen van mijn lieve C-pony. Nu ben ik op zoek naar een echt paard(1.60/1.70) en vroeg ik me af wat ik hiervoor allemaal moet aanschaffen. Ik weet het wel ongeveer, maar omdat Bokt altijd zo behulpzaam is hierbij mijn vraag.
Mijn eigen inventaris:
- Een hele hoop halsters, ook die van mijn C-pony hangt er nog. Deze past bij een paard op de manege prima, maar als het paard wat hier komt een groter hoofd heb moet ik die sowieso aanschaffen.
- Een Kiefferzadel, geen idee hoe groot maar het er 2 jaar mee gereden met mijn Welsh, het zadel was voor haar eigenlijk wat te groot. Wellicht past deze op het nieuwe paard, misschien niet maar dat zien we dan wel.
- Peesbeschermers voor de voorbenen, maat Pony dus hiervan weet ik zeker dat ze niet passen.
- Genoeg sjabrakjes, waaronder een mooie maat Full.
- Genoeg luzerne, ik ga binnenkort ook brok halen.
- Een zweetdeken 155 cm, moet nog even kijken of deze past.
Verder heb ik alles wat verzorgingsartikelen betreft, ik beschik over genoeg borstels en kammetjes, en ook beschik ik over onderhoudsartikelen voor het leer. Ook ontwormingskuren zijn hier genoeg te vinden, dus het gaat mij echt alleen om het harnachement.
Waarvan ik zelf weet dat ik het nodig heb:
- Een hoofdstel
- Meer sjabrakjes
- Peesbeschermers voor & achter
- Meerdere halsters
- evt. een regendeken, winterdeken
Meer kan ik momenteel niet echt bedenken? Wie helpt mij