mijn shetlander schuurt sinds kort hele dagen tegen de waterbak. zo schuurt ze alleen de benen kapot. de staart schuurt ze niet kapot die laat ze in het water hangen. heeft iemand enig idee waarom ze dit doet of wat ik er tegen kan doen? ik dacht eerst dat het door de deken kwam maar als die af is doet ze het ook. ze schuurt ook alleen aan de waterbak en verder nergens anders. help alsjeblieft!!
ze heeft gewoon een winterdeken omdat ze anders een hele dikke wintervacht krijgt. heb de deken 2 dagen af gehad maar nog steeds doet ze het. luis en schurft is sws uitgesloten want voor een paar maanden geleden zijn de tinker bij ons in de wei en mijn shetlander beiden behandeld. zou het kunnen dat ze dat een fijn gevoel vind?
_Sammie
Geplaatst: 28-10-14 17:49
Mijn shetlander schuurt ook maar alleen in de zomer. Ik ontsmet het en doe er elke dag een speciaal zalfje aan
Kan best dat ze opnieuw luis heeft en schimmel zou ik zeker ook niet uitsluiten. Zou het echt nog eens goed controleren hoor! Hoe ziet haar huid eruit (dus onder de vacht)?
ze is wel een beetje aan het verharen en aan de huid is niks te zien is ook niet beschadigd ofzo, ik ga nog wel een keer kijken of het misschien luizen kunnen zijn, hopen dat alles goed komt!
Ik maak hetzelfde mee de paard waarmee ik rij heeft heel erg veel jeuk en soms komen er wondjes wat ik echt jammer vind voor haar, maar de eigenaar heeft speciaal product gehaald en sindsdien gaat het wat beter maar het blijft nu terugkomen.
mijn pony is zo van de ene op de andere dag gestopt met schuren een hele opluchting duss!
Evianp
Geplaatst: 08-11-14 23:21
hoi,
Ik heb dat probleem ook,
mijn paard waarmee ik rij schuurt heel erg veel waardoor ze wondjes heeft, natuurlijk verzorgen we ze maar nu heeft de eigenaar een soort product gehaald waardoor ze totaal niet meer schuurt,