Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
O en daarbij heb ik nog niet bijster veel ervaring met rijden, dus ik was sowieso al wat onzekerder die eerste keer.
Emeandor schreef:Leonie, de eerste keer dat ik erop zat, wist ik helemaal níks over dat paard. Dus ook niet dat hij erg sloom was en eerst een paar tikken achter de kuit nodig heeft als hij niet direct goed reageert op het been. En ik ga niet een paard wat ik absoluut niet ken, direct een paar tikken geven als ik niet zeker weet dat het niet aan mij ligt!O en daarbij heb ik nog niet bijster veel ervaring met rijden, dus ik was sowieso al wat onzekerder die eerste keer.
Ik wilde alleen aangeven dat het inderdaad beter is als je meteen les hebt, zo krijg je aanwijzingen van iemand die ten eerste het paard een beetje kent, en meteen ziet wat er beter moet gaan. Dat is ook de reden dat ik de eerste keer alleen rijden en privé les genomen heb.

Citaat:Omdat er eigenlijk nooit op Sunny is gereden was het een hele klus om haar aan het werk te krijgen. Ze zag duidelijk veel meer in dik worden en gras eten, dan in lekker werken. Er heeft ooit een dressuurmiep op gereden, die is nooit verder gekomen dan de wei. Het was een rotbeest omdat ze altijd bokte en zij er dan afviel etc etc. Mijn conclusie luid dus dat ze niet kan rijden, in 2 weken rijdt je een pony nu eenmaal niet in. Na 2 weken is die ook nooit meer teruggekomen daar, dus de eigenaar had ook zo zijn twijfels bij mij. Ik vol vertrouwen in Sunny ( niet in mezelf ) dressuurlessen gaan volgen. In het begin was ze heel erg: bokken steigeren ervandoor gaan waar ze maar kon. Ik vond dat eigenlijk alleen maar stoer, en bleef dus volhouden. Uiteindelijk keerde haar gedrag dus helemaal om, en nu gaat het echt super. Ik kan alles doen, bij slecht weer heeft ze vaak geen zin, maar over het algemeen maken wij saampjes de straat onveilig en op zaterdagen gaan we naar het bos
) niet een makkelijke tante. Voor natalie had ik een bijrijdster waarmee het rijden van ruby ineens erg achter uitging (ruby begon met jaknikken en zo stapte zij af, dus dat werd steeds erger).Toen zij stopte wilde ik zelf weer gaan rijden maar dit probleem moest consequent aangepakt worden en midden in de winter kon ik niet vaak rijden (in combi met toen 40urige werkweek)...na haar 2x gelongeerd te hebben met natalie erbij ben ik opgestapt en na een paar rondjes had natalie vreselijke veel zin om op te stappen. Want dat gedrag van Ruby stond haar ook niet aan en ik moet zeggen, ze heeft een verpletterende indruk gemaakt
en het enige wat ik dacht was "deze meid heeft pit, past perfect bij ruby" en nu na bijna een jaar heb ik er nog steeds geen spijt van dat zij Ruby rijd. Het is een hele lange tijd echt super gegaan waarbij ik echt een aantal keren heb gedacht, dat het ooit nog goed zou kunnen komen. Nu hebben ze een kleine terug val gehad (was te verwachten) waar ze nu weer uit komen en dat gaat nog niet altijd van een lijedakje, maar natalie is een doorzetter al kost het mij soms moeite om haar moed in te spreken want ik weet gewoon precies wat ze voelt. Ik vind haar echt een TOPPER
Ik schaamde me idd ook behoorlijk, maar ben gewoon rustig gebleven en heb niet teveel gevraagd. De 2e x ging stukken beter, liep al meer verzameld, en werd ook nageeflijk. We moesten gewoon nog aan elkaar wennen. Nu gaat het gelukkig steeds beter... 
en dat vind ik het belangrijkst dat ze lief voor hem is, haar afspraken nakomt en hem echt aandacht geeft en niet alleen maar een rondje wil hobbelen. In principe rijdt ze hem 1x in de week bij. Ik ben erg blij met haar
en Omar vindt haar ook wel lief