Welke beplanting rond de paddock? (planten/struiken/haag)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daan_O

Welke beplanting rond de paddock? (planten/struiken/haag)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 08:11

We zijn bezig met de aanleg van onze paddock voor de paarden en willen graag rondom beplanting aanbrengen voor een groener en natuurlijker aanzicht. We denken aan een heg van haagbeuk maar we zouden graag wat meer variatie aanbrengen. Ik zal er sowieso wel een stroomdraadje langs trekken maar het is niet de bedoeling dat ze tussendoor takken en blaadjes gaan snacken en de beplanting een half jaar later is verdwenen :+

De vraag is dus, wat is niet giftig en waar blijven de paarden vanaf? Alle opties zijn welkom; bloemen, planten, struiken, haag, etc. We hebben liever geen beplanting met doornen... Ik ben benieuwd naar jullie ideeën! :)

8nnemiek

Re: Welke beplanting rond de paddock? (planten/struiken/haag)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 08:57

Ik volg het ook even :)
Ik heb een paddock die is afgezet met schrikdraad en kippengaas, maar aan de andere kant wil ik ook nog een mooie beplanting die niet giftig is. Ik ga er waarschijnlijk een paar rozenstruiken zetten, en er staan twee vlinderstruiken, en druivenstruiken, maar ik zoek nog wat andere planten voor erbij :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 10:14

Moeilijk. Eigenlijk eten paarden aan alles wat groen is.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 11:07

8nnemiek, blijven jouw paarden van de vlinderstruiken af? Die zou ik wel heel mooi vinden op te plaatsen.

Het is inderdaad lastig.. Zo bleef mijn paard altijd van de hortensia's naast haar uitloop af, maar mijn pony dan weer niet.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 11:10

Zo lang ze hooi hebben wel, maar als ze zich beginnen te vervelen dan gaan ze er aan knabbelen. Maar ik heb dus wel grof kippengaas er tussen. Ze knippen de struik dus mooi bij aan hun kant van het gaas, maar aan de rest van de struik komen ze niet. Het is inderdaad echt een mooie plant :) zitten hier altijd een hoop vlinders en bijen :)

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 11:12

Misschien is het inderdaad een idee er gaas voor te zetten :)

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 11:17

Meidoornhaag blijven ze af... stekeltjes doen wonderen ;)

Hebben wij al zo'n 100m staan aan de noordzijde van een weide en aan een andere komt er nog eens 80m bij.

Haagbeuk hebben we ook staan maar daar moet elektriciteit voor, liguster staat er ook maar da's niet naast de weide want giftig. Staat naast de pad en pakken ze af en toe wel eens een takje van.

_Hinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 17:58

Inderdaad meidoornhaag, ik vind hem zelf ook zeer mooi van uitzicht en het is de ideale afsluiting als hij eenmaal goed gegroeid is.