Nou eigenlijk zegt de titel het al een beetje.. Maar ik zit dus een beetje met een probleem/twijfel..
Mijn paard heeft halflange manen, ze komen niet onder zijn hals uit. Hij draagt swinters een deken met los halsstuk en het weer begint steeds slechter te worden, dus ook het halsstuk zal binnenkort weer bevestigd worden aan zijn deken. Ik twijfel of ik hem zal invlechten voor onder zijn deken(voor beter behoud van mijn manen).
Ik lees hier namelijk hele gemixde berichten over..
Nog een kleine situatieschets: Remie staat in de winter ongeveer vanaf een uur of 8/half 9 tot een uur of 8/half 9 buiten op de paddock, afhankelijk van het weer staan ze later of eerder binnen. Zomers heeft hij wat kleine zomerexceemtrekjes. Met wat sweetitch-gel zo nu en dan is dat heel makkelijk op te lossen, maar hij heeft wel eens zijn staart helemaal afgeschuurd. Een vriendin van mij heeft een keer bij haar paard een prachtige invlecht gemaakt en deze over de nacht laten zitten, deze heeft het paard toen bijna in zijn geheel afgeschuurd. Hierdoor ben ik wat angstig om een vlecht te laten zitten.
Sommige mensen zeggen juist wél invlechten onder halsstuk voor beter behoud van de manen. Maar je leest ook dan dan de manen juist meer te verduren hebben?
Graag jullie tips/hulp