Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xSogno schreef:Waarom staat ze 'gedwongen' op stal? Medisch 'gedwongen'? Of gedwongen omdat jij als baas geen betere stal zoekt voor je paard waar ze gewoon naar buiten mogen?
Finliox schreef:Ik weet nu niet of ik iets doms zeg aangezien ik best een leek ben op medisch gebied maar heeft je fries niet gewoon last van zijn maag dat hij zoveel eet? Eet hij rustig of schrokt hij alles in een keer naar binnen? Is het dwangmatig eten?
max66 schreef:ik zou zelfs geen medische reden kunnen bedenken om een paard dagenlang op stal te laten staan. Een paddock buiten zou in alle gevallen kunnen imo...
Maar ik zou iig onbeperkt hooi aanbieden, dan begint ie vast niet aan de bodembedekking
Benthe2014 schreef:Finliox schreef:Ik weet nu niet of ik iets doms zeg aangezien ik best een leek ben op medisch gebied maar heeft je fries niet gewoon last van zijn maag dat hij zoveel eet? Eet hij rustig of schrokt hij alles in een keer naar binnen? Is het dwangmatig eten?
het is echt verveling omdat ze niet naar buiten mag.
Yaralisa schreef:Ik ben ook wel benieuwd waarom een 2-jarige gedwongen op stal staat?
Onbeperkt ruwvoer in slowfeeders zou ik aanraden. Een liksteen die in 1 uur tijd op is, is niet goed voor je paardje.
Hoe lang moet je paard gedwongen binnenstaan? Misschien is het een idee om niks op de grond te leggen? Voor een paar dagen kan dat best. Het is niet ideaal, maar dat is hele dagen op stal staan sowieso niet.
Benthe2014 schreef:Mizora schreef:Hoeveel voer krijgt ze? Zowel aan ruwvoer (hooi) en krachtvoer (biks en muesli).
En hoe krijgt ze het aangeboden?
ze krijgt hooi in een ruif en ze krijgt biks of slobber (muesli lust ze niet). dat krijgt ze gewoon in een emmer.