Licht, stapelbaar, ideaal! Agradi had een leuke stickerkorting dus ik zei tegen m'n vriend: "Kijk eens! Hier ga ik er zes van bestellen! Leuk voor Pippa, dan kunnen we springen!"
Zijn gezicht:

Goeie... Balken had ik ook nog nodig

Ik had het een en ander op papier getekend en 's middags zijn we maar direct naar de bouwmarkt gereden. Toevallig was al het hout in de aanbieding dus ja, toen moest het er echt van komen.
Het idee van de hindernisblokken is ontstaan uit de piepschuim blokken hierboven. Het enige wat ik belangrijk vond, is dat de balken makkelijk eraf kunnen vallen. Ik had het idee dat bij de blokken hierboven de hele hindernis om zou kukelen als er een tik tegenaan werd gegeven. Dat wilde ik niet, maar de balk moest ook niet star blijven liggen.
De hindernisblokken die ik heb gemaakt zijn 50 cm hoog en 30 cm breed en lang. De balken op de hoeken steken aan de bovenkant ongeveer een centimeter uit. De hindernisbalk blijft hier netjes achter liggen, maar bij een tikje valt hij er makkelijk vanaf. De hindernisbalken zijn grondpalen, het puntje zaag ik er binnenkort nog af en dan schuur ik de balken ook nog glad.
De foto's helaas in linkjes, de foto's zijn namelijk te groot om zichtbaar te plaatsen.
1. De 6 blokken bij elkaar
2. Voorbeeld met laag kruisje +- 30 cm hoog
3. Voorbeeld met hoog kruis +- 50 cm hoog
6. Steilsprong +- 100 cm hoog (niet dat mijn paard ooit zo hoog komt

5. Cavaletti +- 30 cm hoog
De blokken kunnen rechtop worden gebruikt en zijn dan 50 cm hoog (komt de hoogte van de hindernisbalk nog wel bij) of op z'n kantje, dan zijn ze 30 cm hoog. Ze zijn hartstikke stabiel en eenvoudig te stapelen.
Onze drie honden hebben al een hindernisje gesprongen, binnenkort is mijn paard het slachtoffer

Wie had dat gedacht van iemand die nog nooit een dikkepeerzaag en/of een boormachine had vastgehouden!