Twijfel andere pensionstalling

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lelies

Twijfel andere pensionstalling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 18:48

Al heel lang overweeg ik steeds om van stalling te veranderen. Het punt is alleen dat er overal wel iets aan te merken is op beleid of faciliteiten die niet aanwezig zijn. Mijn huidige stal ligt op een fantastische plek qua uitrijmogelijkheden. Verder hebben de paarden het er heel goed, want komen altijd buiten in de groep. Het grote nadeel van deze plek is echter wel de buitenbak: als het droog weer is, dan is de bak ongelooflijk mul en zwaar, gewoon niet te doen. Als het natter is, is het redelijk te doen, maar dan zijn we dus afhankelijk van regen, want gesproeid wordt het niet. Dit punt blijft wel steeds opspelen. Mijn paard is nog jong, ik ben voorzichtig met zijn benen en kan dus niet volop trainen in de bak. Er gaat niets veranderen aan de bak, dat staat vast. Bijna iedereen rijdt puur recreatief op stal, dus niemand heeft er echt belang bij.

Nu ben ik vorige week op een nieuwe kleinschalige stal gaan kijken in de buurt van waar ik nu sta: werkelijk prachtig! Echt alle faciliteiten die je je wensen kunt, binnenbak en buitenbakken met perfecte bodems, grote boxen, volpension en ook weer die mooie uitrijmogelijkheden. Ik was een soort van verliefd toen ik er kwam, het klikte ook goed met de eigenaresse. Maar ja, het prijskaartje...ik zou ongeveer honderd euro meer gaan betalen per maand. Dat is niet niks zeg... Ik zit nu echt zo enorm in twijfel. Ik had nooit het voornemen om zo'n flink bedrag voor een stal te gaan betalen, maar deze plek sluit wel echt compleet aan bij wat ik zou willen, bovendien voelde het goed.
Ik zal zelf besluiten moeten maken, maar ik ben benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken. Misschien weleens in net zo'n situatie gezeten?

xAnnabel94

Re: Twijfel andere pensionstalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 18:50

Ik vind dat als je verliefd word op een stal, moet je gewoon gaan als je het je kan veroorloven. Als je blijft staan op je huidige pensionstalling ga je steeds meer tegen andere dingen aanlopen.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 18:53

Als je de €100,- extra in de maand kunt missen zou ik het zeker doen. :j

Pantykous

Als jij het kunt missen, zeker doen. Je plezier is het wel waard!

mala26

als je het kan betalen dan zeg ik gaan. als er toch niks gaat veranderen op je huidige stalling heeft het ook geen zin om te blijven.

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 18:54

Als je zo een klik hebt zou ik zeggen verhuizen
Het z nu alleen maar meer gaan irriteren op je huidige stal

Lelies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 18:54

Ja, het punt is dat de eigenaren van huidige stal hele lieve mensen zijn, maar dingen gaan veranderen waar ik tegenaan loop, de bak dus vooral, dat gaat niet gebeuren. Het is een steeds terugkerend iets voor mij waar ik me aan erger. Ik baal er wel van dat ik voor mijn gevoel niet het optimale uit mezelf en mijn paard kan halen. Daarin is de bak wel een essentiële belemmering (of klinkt dat als een slap excuus, haha).

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 18:55

en wat is nu 100 euro meer dan een paard met een blessure door de bak?

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 18:56

Voor mij is het belangrijkste hoeveel de paarden buiten staan en hoeveel voer ze krijgen. Daar kan geen binnenbak tegen op. Al is een goede buitenbak wel handig.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 18:56

Je paard heeft maar 4 benen en krijgt er geen nieuwe voor in de plaats. Ik heb op een voorgaande stalling heel veel paarden met beenproblemen gezien, ook allemaal door zo'n nare mulle bak. Als je je het kan veroorloven zou ik de keus niet moeilijk vinden. Zet anders eens voor jezelf op papier waar je op zou kunnen besparen en wat je zou kunnen veranderen. Denk aan hoevaak je uiteten gaat, bepaalde merken in de supermarkt wat goedkoper kan, hoe vaak je onnodig met de auto gaat wat ook op de fiets kan, hoe vaak je kleding koopt, je kan het zo gek niet bedenken. Sommige stallen rekenen ook een verminderd tarief wanneer je bepaalde klusjes doet op stal. Je zou kunnen voorstellen om zelf uit te mesten oid.
Ik noem maar wat constructies hoor, die ik hier bij vrienden en kennissen wel eens zie. Kijk dan nog eens hoeveel het je per maand aan verschil zou opleveren. Wellicht is die 100 euro dan veranderd in een veel kleiner bedrag. :)

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 18:58

Heeft het paard daar nog steeds weidegang? Als het weidegang heeft en je kan het betalen, doen!

Lelies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 18:58

Het gaat me overigens niet om de binnenbak, ik kan goed door met een buitenbak, míts de bodem goed is! Dat er een binnenbak en allerlei andere luxe is op de andere stal is een heel fijne bijkomstigheid. :)

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 19:02

Als je paard daar ook veel buiten komt en je kan het betalen zou ik het doen, maar zo niet zou ik verder zoeken.

Lelies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 19:03

Jep, dagelijks weidegang in zomer en winter. Dat is altijd mijn eerste vraag. :)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 19:05

Een goede bodem is erg belangrijk, wil je je paard heel houden voor de toekomst vind ik dat die 100 euro echt wel waard, als de oude stal echt niets aan de bodem gaat doen- een sproei installatie of vlokken door de bodem, zou voor mij de keus heel simpel zijn

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 19:07

Je kan toch op de huidige stal gewoon vragen of ze het niet willen gaan natsproeien. Willen ze het niet dan houdt het op en is het beter om naar een ander stal te gaan verhuizen dat beter bij je past.

Het moet wel leuk blijven en niet alleen voor de klanten maar ook voor de stalhouders.

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 19:09

Als je het kan betalen zeker doen.
Ik heb het zelfde meegemaakt goede stal voor mijn paard maar een hele slechte rijbak waardoor ik zowat 7 mnd in het jaar bijna niets kon doen.
Toen kwam er een kleine privestal in de buurt met perfecte rijbaan grotere box en evengoed heel veel buiten. Alleen wel duurder natuurlijk.
Gelukkig op dat moment kreeg ik een vaste aanstelling waardoor ik het me kon veroorloven om te verhuizen.
Ik heb er geen moment spijt van en ook mijn wens om een veulen te fokken komt nu uit omdat ze hele ruime boxen hebben.
Dus als het kan ga ervoor.
Succes

Lelies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 19:09

Nee er wordt definitief niet gesproeid, dat gesprek hebben we al eens met de eigenaar gehad.
Sommigen vinden dat prima, want die rijden alleen maar buiten, maar voor mij wordt dit toch een discutabel punt (vandaar ook dit topic). Pff, wat lastig dit!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 19:10

Willen ze ook niet investeren in vlokken?

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 19:16

Ik heb dit ook gehad, alleen dan andere redenen (o.a afstand), nieuwe stal was het stalgeld ook een stukje hoger. Verder was m'n vorige stal verder wel fantastisch, maar ben toch blij dat ik het gedaan heb. Scheelt me heel wat reistijd. Maar wat ik wel heb gemerkt is dat elk huisje zijn kruisje heeft. Geen enkele stal waar ik heb gestaan is perfect. Misschien dat het wel kan met heel hoog bedrag hoor, maar er is bijna overal wel wat.

Dus ik zou die nieuwe stal niet teveel romantiseren als ik jou was.

Lelies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 19:16

Nee, alle veranderingen aan de bak gaan niet gebeuren. Daar kan niet in geïnvesteerd worden, helaas.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 19:17

Ik ben ook van stal verhuisd en moest ineens 100 euro meer dokken. Heb dus ook heel best wel een tijd getwijfeld, maar man, als ik toen had geweten wat ik nu weet, dan twijfelde ik geen seconde meer. Mijn paard en ik zijn veel gelukkiger waar we nu staan.

Lelies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 19:18

Blijft dubbel hè: het is niet dat ik geen plezier heb met mijn paard. Maar wel veel dips. En die dips hebben ook wel te maken met het feit dat we qua training niet echt verder komen, en dat komt weer omdat ik niet het uiterste uit hem durf te halen vanwege de zwaarte van de bak. In die zin stagneert het doorrijden dus behoorlijk. :(

Lelies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 19:21

Ik ga maar eens beginnen met mijn kostenplaatje onder de loep nemen... ;)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 19:23

Kijk, dan houdt het op en zegt het voldoende, dan zou ik voor die stal gaan.

Dan zul je gelukkiger zijn en blijft je paard ook bespaard van die te zware mulle bak.