Geen onderscheid meer tussen pony's/ paarden qua stalprijs?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Geen onderscheid meer tussen pony's/ paarden qua stalprijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 17:32

Voorheen werd er altijd onderscheid gemaakt tussen pony's en paarden waar het gaat om stallingsprijzen.
Tegenwoordig kom ik dat in mijn regio niet meer tegen.
Alhoewel je met een kleine pony maar een fractie van de kosten hebt (minder hooi/ stro/ mest), betaal je toch al snel doodleuk € 250,- per pony, en dan mag je nog zelf gaan binnen-buitenzetten en strontscheppen.
Wanneer men alles voor je doet zit je al snel tussen de € 300,- en € 350,-..... voor een PONY????!!!!!

Gaat dat niet veeeeeeeeeeeeel te ver?!

Lienepien95

Re: Geen onderscheid meer tussen pony's/ paarden qua stalprijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 17:33

In welke regio zit je dan?
Hier is het 240 euro all in voor een paard. Pony's 175 all in.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 17:34

Pony's krimpen ook steeds verder :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 17:34

Hier word wel onderscheid gemaakt

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 17:36

Hier ook. Maar op mijn vorige stal snapte ik het niet. Pony kreeg meer biks dan mijn paard en dat scheelde de pony toch maar 50 euro.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 17:39

Tja, ik zit in 't Gooi.... maar ook verder de provincie in is het toch wel lastig, enorme prijzen.
Voor dat geld kun je er zelf wel 10 houden ;-)

Ik vind het gewoon een beetje gek, zo'n diertje eet minder, schijt minder... Maar je betaald hetzelfde als de buurvrouw die een kasteel heeft staan.
Misschien, weet het wel zeker, zit ik in het verkeerde landsdeel.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 17:40

Ik zit ook in 't Gooi maar ken nog genoeg stallen waar dat onderscheid gemaakt wordt hoor. :j

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 17:42

Je zit in het verkeerde deel haha! Maar ook hier zijn er 'goedkope' stallen, alleen staan ze vaak niet op internet, kom je alleen via via achter. Welke plaatsen zoek je wat? En wat zijn je eisen? Ik weet onder de 150 euro nog wel een in Maartensdijk, Loosdrecht, Hilversum en Groenekan (maar die weet je)

Nordique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 17:45

bij de meeste stallen hier in de buurt wordt er wel verschil gemaakt, bij de ene al meer dan de andere. ik woon in belgië :)

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 17:47

Borisje schreef:
Je zit in het verkeerde deel haha! Maar ook hier zijn er 'goedkope' stallen, alleen staan ze vaak niet op internet, kom je alleen via via achter. Welke plaatsen zoek je wat? En wat zijn je eisen? Ik weet onder de 150 euro nog wel een in Maartensdijk, Loosdrecht, Hilversum en Groenekan (maar die weet je)

Nou, kom maar door Borisje! Die in Groenekan ken ik inderdaad.... Maar ietsie pietsie dichterbij zou mooi zijn ;-)
Kom maar op met die tips... mag ook per pb..... ;-)

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 17:48

Pantykous schreef:
Ik zit ook in 't Gooi maar ken nog genoeg stallen waar dat onderscheid gemaakt wordt hoor. :j

Ik hoor het graag Pantykous.... ik zit onder de verkeerde steen te loeren denk ik ;-)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 17:48

Hier wordt geen onderscheid gemaakt, maar je betaalt per hooi- en strobaal. Kale stalprijs is hetzelfde en dat vind ik terecht.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 17:49

lieveli schreef:
Hier wordt geen onderscheid gemaakt, maar je betaalt per hooi- en strobaal. Kale stalprijs is hetzelfde en dat vind ik terecht.

Lijkt mij ook prima.... maar doe dan een kale stalprijs.... tussen de € 100,- en € 150,- lijkt me fair, daarna kun je het zo duur maken als je zelf wil.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 17:50

Ik snap het wel. In verbruik scheelt het misschien een paar tientjes, in werk scheelt het niets. En het hooi, stro en de brok is maar een hele kleine fractie van de pensionprijs. Onderhoud en afschrijving van de accommodatie en werkloon tikken veel meer aan en die worden heus niet minder door pony's te stallen.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 17:51

0000 schreef:
Ik snap het wel. In verbruik scheelt het misschien een paar tientjes, in werk scheelt het niets. En het hooi, stro en de brok is maar een hele kleine fractie van de pensionprijs. Onderhoud en afschrijving van de accommodatie en werkloon tikken veel meer aan en die worden heus niet minder door pony's te stallen.

Maar € 250,- voor een C pony, en dan zelf al het werk nog moeten doen...... dat is toch buitenproportioneel :-S

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 17:53

Hier zit er niet zo'n heel groot verschil in! 415 paard en 390 pony heb je hier bij de plaatselijke manege/pensionstal zag ik op de site :P

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 17:54

Er zijn ook stalen waar je voor de grootte van je stal betaald of je er dan een shet of een shire inzet maakt dan niet uit. Het gaat dan om een all - in prijs.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 17:54

dancer_ schreef:
Hier zit er niet zo'n heel groot verschil in! 415 paard en 390 pony heb je hier bij de plaatselijke manege/pensionstal zag ik op de site :P

HAHAHAHA???!!!! € 390,-???!!!!!!!!

(raapt zichzelf weer op van de grond en gaat weer op de stoel zitten)

evengeennaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 17:55

Op de stal waar ik mijn verzorgpony staat is een paard 150 en een pony uh ja goedkoper maar totaal geen groot verschil !

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 17:55

Tja, dure grond, dure hypotheek, dure gebouwen en voorzieningen dure arbeid. Die paar happen minder voer helpen dan echt niet hoor.
Het moet ook wat kosten anders kan het niet uit en regel het dan maar eens zelf allemaal.
Als je het moet betalen is het veel, maar om te ontvangen valt dat weer erg tegen.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 17:56

Ninx schreef:
dancer_ schreef:

HAHAHAHA???!!!! € 390,-???!!!!!!!!

(raapt zichzelf weer op van de grond en gaat weer op de stoel zitten)

Wel all inclusief. Dus met 4 lessen, voer, uitmesten etc. En dat zit er bij jou dan niet in :')

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 17:57

josien_m_ schreef:
Tja, dure grond, dure hypotheek, dure gebouwen en voorzieningen dure arbeid. Die paar happen minder voer helpen dan echt niet hoor.
Het moet ook wat kosten anders kan het niet uit en regel het dan maar eens zelf allemaal.
Als je het moet betalen is het veel, maar om te ontvangen valt dat weer erg tegen.

Ik doe nu alles zelf.... en dan voer ik ook nog onbeperkt, en bespaar in principe nergens op... Maar zelfs met overdrijven kom ik gewoon nooit aan zo'n bedrag....

evengeennaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 17:58

Wel duur, maar wat je erbij in krijgt wow!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 17:58

dancer_ schreef:

:wow: ik betaal de helft voor een paard.
flappert met der oren bij die prijs wat een hoop geld.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 17:59

Reactie op ninx -->
Dat ligt, lijkt me, aan de locatie...Ik heb het ooit eens doorgerekend voor hier (zuiden) en ik geloof wel dat je op reële wijze op dat bedrag kunt uitkomen, zeker als je een bedrijf te runnen hebt. Ik kwam toen geloof ik uit, na alle kosten eraf te halen, op iets minder dan 3 euro per uur bij een stallingsprijs van 200 euro per maand. Iets duurdere locatie, duurdere grond, misschien iets hogere onderhoudskosten en er nog iets aan overhouden omdat het je hoofdinkomen is....Dan heb je, denk ik, weinig keus.

Neemt trouwens niet weg dat het vreselijk duur is, dat wil ook niet ter discussie stellen. Maar ik ziewel vaker dat klanten er vanuit lijken te gaan dat je met hooi, stro en voer alle kosten hebt gehad en dat men aan pensionstalling veel geld overhoudt. Dat is helaas gewoon niet zo en die kant mag ook weleens genoemd worden, vind ik.