al heel lang ziek..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lizzytje
Berichten: 273
Geregistreerd: 01-05-03

al heel lang ziek..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 11:27

hallo!
mijn verzorgpony is al heel lang ziek.
ik baal echt verschrikkelijk en ik vind het heel zielig voor haar!
er zijn al 2 verschillende dierenartsen geweest, maar ze weten nog steeds niet wat ze precies heeft Verdrietig .
Toen ze nog niet echt ziek was merkte ik wel dat ze nooit poepte tijdens het grazen, maar als ik op haar ging rijden poepte ze minimaal 5x, dus wij gingen dat even zeggen en een tijd daarna kreeg ze diarree. Dierenarts kwam dus, en toen bleek dat haar darmen vol zand zaten. heel erg zielig. ze at dus zand, dus moest het zandstuk van de wei afgezet worden. De dierenarts wist toen nog niet waardoor het kwam enzo, maar ze is nu al meer dan een maand heel ziek.

ze verzwakte heel snel en toen ik op een dag bij haar kwam lag ze plat op de grond, ik dacht dat ze dood ging! ik huilen joh, snel een deken opgehaald, eventjes bij haar gezeten en gekeken of ze op wou staan, maar ik kreeg haar niet overeind. Ikke iemand er bij halen, dierenarts gebeld, weer spuitje gehad, en toen stond ze weer op. Nu hebben ze haar peop meegenomen om te onderzoeken, ze vermagerde ook heel snel en soms stond ik naast haar en zakte ze zo door haar benen, was echt zo ontzettend zielig gezicht! helemaal omdat je niks kan doen. Soms probeerde ik haar steun te geven zodat ze niet om zou vallen, maar als je zown grote shetlander van 1.10 overeind moet houden, dat schiet ook niet echt op. nu is er een andere dierenarts geweest en die heeft haar met zo`n lange handschoen helemaal leeggehaald (alle poep enzo eruit)
en het kon misschien samonella zijn, dus ik mag er nu niet meer bij omdat het zeer besmettelijk is voor mensen en dieren. Ze moet nu heel veel hooi krijgen iedere dag, en dan moet het vanzelf weer beter gaan, de uitslag van het onderzoek is er nog niet.
de dierenartsen zeiden gelukkig wel dat ze er weer helemaal bovenop zou komen.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23436
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 11:31

bekend verhaal, dit is ongeveer wat Sharif had. Die zat ook vol zand en er is ook onderzocht op salmonella maar dat was gelukkig negatief.
Omdat we het op een gegeven moment niet meer wisten en meneer maar niet mestte heeft mijn dierenarts hem gelaxeerd met paraffine (via een neussonde) en daarna moest ie 5 dagen op stal zonder eten of wat dan ook (wel drinken). We zijn nu een maand of 3 verder en het gaat nu gelukkig super met hem