Ben ik weer bezig hem op te pakken. Hij staat momenteel 24/7 in het land, en zoals je ziet doet dit hem niet al te goed.
Ik sta bij een erg leuke boer die zomers als het gras erg rijk is de wei wel opsplitst zodat de pony's die minder gras nodig hebben hier dus ook niet op staan, maar als hij dit nu doet vertrappen ze zijn land vandaar dat hij alle paarden op zijn hele land laat lopen, wat niet ten goede komt van Mick zijn dieet..
Wel gaan ze aankomende maand weer met zijn alle de bak/paddock op, maar dit belemmerd mij in de training van mijn pony. De bak wordt er niet beter op, is snel glad en lijkt na een goede regenbui eerder op een zwembad dan een rijbaan. Ook moet ik eerst alle paarden naar binnen halen wat als het tegenzit al snel 20 minuten duurt.
Hierom mijn twijfel om voor de winter periode een andere stal te zoeken waar de rijbaan wel redelijk te rijden is in de winter.(ook mis ik een beetje het contact met stalgenoten, de meeste eigenaren komen eens per maand om de stalling te betalen)
Maar ik vraag me af of ik mijn pony hier wel een plezier mee doe. Het is een vechtersbaas in een groep en heeft zichzelf inmiddels zo hoog in de groep geplaatst dat als ik hem ophaal de hele groep ons trouw volgt.
Dat we hier 2 jaar geleden kwamen staan heb ik hem geregeld onder de bijt wonden uit het land/bak gehaald, dit is tegenwoordig gelukkig niet meer zo. Maar zal dit hele riedeltje weer opnieuw beginnen of zal dit meevallen na 3 maanden?
Ik wil zoiezo weer terug naar mijn huidige stal in de zomer periode, het is 3 minuten met de auto bij mijn huis vandaan en ik heb erg leuk contact met de boer en zijn vrouw. Plus daarbij ik weet dat Mick hier op zijn plek is, daarom heb ik ook mijn twijfels.
Dus is het eerlijk voor mijn pony om hem (tijdelijk) te verhuizen zodat we kunnen trainen, hij voor 3 maanden weer opnieuw gaat knokken om vervolgens weer terug te gaan naar zijn eigen stal?
(Ergens is het doel ooit met wedstrijden te gaan beginnen maar ik blijf het uitstellen, inmiddels heb ik er wel de tijd voor en de droom is er nog steeds, dus wil er nu het nog kan ook eigenlijk wel voor gaan trainen