Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
matasja schreef:Een ibc tank doormidden zagen. Ik zweer erbij. Krijgen ze niet om en niet kapot en zeer goed schoon te houden. Kan ook veel water in in de zomer.
Even foto van een bokker gekopieerd
[ Afbeelding ]
_Sim_ schreef:Een speciekuip bij de bouwmarkt.
MarianneW schreef:Zoals ik al had gezegd, was dit dus een van de tonnen die ze al had gesloopt. Maar ik zou eens kunnen kijken of ik ergens een sterkere kan vinden.Speciekuip met baksteen erin
Nibbit schreef:Niet het eerste waar ik aan zou denken, maar ik zou eens kunnen kijkenEen oud ligbad van marktplaats?
laraxXxemma schreef:Dat was ook het eerste waar ik aandacht. Maar ik heb werkelijk geen idee waar ik zoiets moet kopen.En zijn die niet loodzwaar? Hij moet wel bijna elke (2) weken verplaatst wordenMisschien iets anders dan plastic ? even kijken voor een metalen ton ofzo ?
tamary schreef:Meestal zit er idd nog wel genoeg water is. Toen ik gister ging vullen, was hij leeg tot de scheur, dus hij is toen waarschijnlijk leeg gelopen. Ook is het vaak gebeurd dat er weer stukken plastic in het water dreven. Ik denk dus niet dat dit altijd het geval is.Slopen gebeurt meestal als ton leeg is, is er dus nog genoeg water als je komt bijvullen?
matasja schreef:Een ibc tank doormidden zagen. Ik zweer erbij. Krijgen ze niet om en niet kapot en zeer goed schoon te houden. Kan ook veel water in in de zomer.
Even foto van een bokker gekopieerd
[ Afbeelding ]
Percy schreef:Deze bak lijkt mij ook wel ideaal. Hij ziet er wel zwaar uit, is hij wel goed te verplaatsten?Die bak hierboven heb ik als voerbak voor het hooi en die heeft al aardig wat te verduren gehad.
Percy schreef:Erg handig idd, stalgenoot heeft deze ook als voerbak omdat haar pony er steeds op gaat staanIk ben helemaal voor de flexibele emmers die ik zelf bij de action haal. Voor nog geen vier euro heb ik een grote bak. Er is er één inmiddels handvatloos maar ze kunnen er op gaan staan, mee gooien en meer maar die dingen blijven heel en ik heb hier toch echt een paar slopers.
friesiszwart schreef:Bij ons staat hij over het algemeen op het gras. Er is een plek waar de waterton op het steen staat, maar als je hem 1 of 2 meter op zij verplaatst,staat hij weer op het gras.ik heb deze tonnen ook maar regelmatig staan zij op een andere plek. (wel een bestrate ondergrond)
matasja schreef:Dus ze zijn niet zo swaar al ze er uit zien dus (zonder water er in dan). Hoe groot is die bak van jou?De ibc tanks zijn goed te verplaatsen. Zowel met zijn 2en als alleen want dan rol ik de bak gewoon naar het andere stuk weiland.
Knap paard die ermee aan de haal gaat. Gaat bij ons 500 liter water in.... en het heeft een kraantje aan de onderkant dus ideaal. Leeg laten lopen, bezem erdoor en schoon...
Wij hebben kleine gaatjes geboord aan de bovenkant en zo met tyripps het plastic aan het frame bevestigd. Doe er al een jaar of 6 mee als het niet langer is.
pien_2010 schreef:Ik zit nu toch wel te denken om idd zo'n flexibele bak te kopen, die eerste gele of zo'n zwarte van de eerste link.IK ken het probleem en bij ons is het opgelost op twee manieren.
1. In de paddock hebben we een oud ligbad;
2. In de weides (vaak verplaatst) hebben we hoge "emmers" (zonder hengsels want het zijn geen echte emmers) met aan de zijkant handvaten. Mijn man slaat dan twee smalle plankjes links en rechts in de grond en de emmer gaat daar overheen via de handvaten. Dus omtrappen en dan slopen gaat niet meer. Wel vullen wij die bak 1x per dag bij zodat er nooit minder dan een halve emmer water in staat. Ik denk dat in die emmers 20 liter water kan. Mijn man gebruikte ze vroeger voor het bierbrouwen want ik geloof dat daar het graan in zat.
Ik ga eventjes googlen voor je of ik iets kan vinden. (wij hebben anderen)
http://www.beslist.nl/products/klussen/ ... ele_emmer/
http://www.brouwland.com/nl/onze-produc ... DkFdRa5f0U
http://www.brouwland.com/nl/onze-produc ... DkFqRa5f0U
DubbelDun schreef:Ik betwijfel of wielen bij ons wel zo'n goed idee is. Bij ons loopt het water heel slecht weg, dus als het heeft geregend wordt de grond heel snel heel erg sompig en modderig...Om iets makkelijker te verplaatsen kun je er stevige/grote wielen onder zetten en om te zorgen dat ze er niet mee gaan lopen slepen zet je hem vast aan een omheiningspaal.