Afrasteringsbanden zonder stroom

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ingrid_92

Afrasteringsbanden zonder stroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 11:50

Zijn er bokkers die ervaring hebben met afrasteringsbanden zonder stroom er op?
Ik wil een hoekje in de wei afscheiden om er een paddock van te maken voor 's nachts, maar ik wil liever geen stroom gebruiken. Nu vraag ik me af of een paar strak gespannen afrasteringsbanden (2 of 3 rijen) ook zouden kunnen voldoen (voor shetlanders). Áls ze uitbreken komen ze dus niet op de weg terecht, maar op de wei.

Ik bedoel dan zoiets:

Afbeelding

Ik ben benieuwd!

pluisje88

Re: Afrasteringsbanden zonder stroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 11:52

Shetlanders zonder stroom?mlijkt me geen goed plan.. Dan kun je ze beter meteen los laten lopen op dat stuk of in de wei laten staan..

Waarom wil je geen stroom gebruiken? Zolang ze er netjes binnen blijven hebben se er toch geen last van?

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 11:53

Mijn paard stond zonder stroom op de omheining. Wanneer die het door had dat er geen stroom opstond kroop die er wel eens tussendoor en kwam in de tuin het gras opeten. Maar hij is nooit echt ontsnapt. Na zo'n ontsnappingspoging zetten we het stroom er weer 1 dag op en meneer is weer genezen. Ik zou daarom stroomdraad gebruiken en het stroom uitzetten. Is handiger denk ik.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 12:02

Het zijn niet zulke ontsnappers pluisje88, geen doorsnee shetters haha ;) dat scheelt en vandaar ook de vraag. Is zo'n omheining stevig genoeg voor mochten ze bijv. grasjes willen plukken aan de andere kant van de banden? Stroom vind ik eng met onweer en ik kan er dan niet altijd stel op sprong heen om de stroom uit te zetten. Maar misschien is wat jij, Heimdallr, oppert wel een goed idee.

coldsummers

Re: Afrasteringsbanden zonder stroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 12:25

Ingrid_92, ik zie dat je ook nog eens in de buurt woont! hahaha.
Ik zou in iedergeval het zekere voor het onzekere nemen. Mocht je nu geen schrikdraad kopen en je paarden ontsnappen ben je misschien verder van huis.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 12:39

Beo band toch?

Ik heb het bij de stapmolen. Dat gaat.

Voor een paddock lijkt het me zeer ongeschikt.

met gras pakken gaan ze er tegenaan duwen en wordt het echt een rommeltje want ze trekken het los.

BBolluijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 20:51

Als verdeler van het getoonde Hippo Safety Fence adviseren wij dit band zeker bij dieren die gemakkelijk uitbreken altijd te combineren met een schrikdraadje met lage breekkracht. Dit draadje kan je simpel in de bandhouders mee laten lopen. Het Hippo Safety Fence is zodanig flexibel dat een pony die een grasje aan de andere kant van de draad wil pakken het band kan uitrekken.
meer info op http://www.cavalo.nl/afrastering/hippo- ... fence.html

Als je bang bent voor blikseminslag in het schrikdraad, dan is het monteren van een goede bliksembeveiliging op de draad de enige oplossing.
( zie http://deweidewinkel.nl/afrastering/afr ... der-1.html)

Als je voor shetlanders geen schrikdraad wil gebruiken is een afrastering met houten of metalen liggers de meest voor de hand liggende keuze.