Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jibbel schreef:mapartepe schreef:mollen klemmen hebben we al geprobeert: iedere dag kijken en verplaatsen met 3 vallen tegelijk.
Je moet ze juist niet verplaatsen! Gewoon de klemmen in de mollengangen zetten en een tijdje laten staan.
S_Horsmans schreef:Wat ik eens heb gehoord is dat ze op een begraafplaats altijd dennenbomen en andere groenblijvende bomen weg zetten omdat mollen die wortels niet lekker vinden/ er niet goed tegen kunnen of zo. Maar ja, om nu je wei te beplanten met dennenbomen :}
SparklingApp schreef:Mollen zijn niet slecht voor je wei, als je niet hoeft te hooien heb je er weinig last van.
Het bodemleven is juist heel belangrijk voor een gezonde paarden wei en de mollen helpen de grond luchtig te houden.
Het is misschien niet zo'n fraai gezicht, maar als je de hopen even uit elkaar harkt zijn ze na een regenbui alweer grotendeels verdwenen en komt er juist weer goede vruchtbare grond naar boven waar het gras goed op groeit.
Ik moet zeggen dat ik er juist altijd van geniet om dat stukje natuur terug te zien op ons land en hoe mooi in balans de natuur is als wij het niet uit alle macht proberen te verstoren.