Ik weet niet of dit hier goed staat hoor dus als dat niet zo is voel je vrij om dit te verhuizen

Ik kom elke dag als ik naar werk toe ga langs 2 shetties heen. De ene, een zwarte, staat in het weiland het verst bij de weg vandaan aan zo'n halsband met ketting rondom een paaltje te grazen. Vanaf een afstand (ongeveer 50 meter) ziet die er redelijk uit qua gewicht en vachtverzorging.
Nu die waar ik me zorgen om maak, de andere voskleurige shet, die staat in de weide die grenst aan de weg en ik heb redelijk goed zicht op het dier. Deze staat ook aan halsband-ketting-paal te grazen, de vacht ziet er redelijk uit hij/zij zit op een goed gewicht alleen die manen zijn een drama. De manen zijn vrij lang en hebben zichzelf tot dreads gedraaid van de klitten tot aan de manekam, dit kan niet fijn zijn.
Nu vraag ik mezelf dus af wat ik zal doen, ik ben bang dan 114 bellen niks uit gaat maken omdat ze er verder redelijk uitzien, ik ben zelf een beetje huiverig om bij die mensen het erf op te lopen zo van ja je moet je beesten beter verzorgen.
Als ik geld en tijd had om de beestjes te onderhouden zou dit niet eens een issue zijn en had ik jut en jul gewoon gekocht.
Dus ja wat zouden jullie doen in mijn schoenen?