Huren, en Paard aan huis is dit mogelijk?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mukkietje

Huren, en Paard aan huis is dit mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-14 11:34

Hi Bokkers!!

Over een tijdje zal ik gaan verhuizen, ik wil dan een woning/appartement/? gaan huren. Nu is het zo dat ik mijn paarden zelf onderhoud d.m.v. mijn eigen wei. Dit vind ik heerlijk om te doen, maar kost natuurlijk ook veel tijd vooral ook omdat deze wei niet aan huis ligt.
Het lijkt mij geweldig om de paarden aan huis te hebben, daarom hoor ik graag ervaringen van andere bokkers die ook geen startkapitaal hebben en die toch het paard aan huis hebben (hoeft niet permanent te zijn, een seizoen is ook prima!) *\o/*

Ik denk zelf aan €800 euro huur per maand.. wellicht geeft dat een indicatie.
Als toevoeging, voordat mensen heftig gaan reageren: Het is voor mij geen must, aangezien ze prima staan waar ze nu staan. Het lijkt mij, zoals denk ik velen van jullie gewoon super om in de ochtend uit je raam te kijken en je paardjes te zien :j _/-\o_ .

Ik hoor het graag van jullie! En ik zie ook heel graag foto's van hoe jullie het geregeld hebben :)!!

mystery1980

Re: Huren, en Paard aan huis is dit mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 11:52

lijkt mij ook super maar zo'n plekje ben ik ook nog niet tegen gekomen.

Mukkietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-14 11:53

Ja het is ook moeilijk. Het is jammer dat je niet permanent in zo'n woonunit mag wonen. Dat zijn van die huisjes waar mensen tijdelijk in gaan wonen vanwege een verbouwing.
Ik zou hier echt wel permanent in willen wonen op mijn eigen stuk grond:) jammer dat dat niet mag hahah!

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 11:56

ik ben het ook nog niet tegen gekomen. Maar welke regio woon je? Daar hangt het natuurlijk wel erg vanaf.

Mukkietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-14 11:56

limburg :) maar ik heb ook mogelijkheid om naar belgie te gaan.. wat wellicht de kansen vergroot

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 11:57

ik heb wel eens iemand gesproken die in de helft van een boerderij woonde en bij die boerderij waren stallen enz. maar dat zijn echt unieke en haast onvindbare plekken..

Mukkietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-14 11:58

Ja helaas wel Dott!

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 11:59

In die regio zou het wellicht nog wel mogelijk zijn. Goed je ogen open houden.
Soms heb je van die mensen met een grote boerderij en nog een huis op het erf waar ze bijvoorbeeld een deel van verhuren. Als je daar dan je paarden kan stallen is natuurlijk top.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 12:00

Je ziet steeds vaker dat voormalige boerderijen verbouwd worden.Het worden dan 2 woningen,het deel en het voorhuis.Soms wordt dan 1 van de 2 verhuurd en bij een boerderij zit bijna altijd een stuk land waar dan iets besproken kan worden.Wij hebben ook die constructie.Maar wij willen niet verhuren.Ik denk toch dat je via via iets moet zoeken.Je wildt als verhuurder toch niet zomaar een vreemde op je erf.Maar als wij via een bekende iets zouden horen misschien wel.Kan je niet eens rondvragen bij de paardenmensen om je heen.
Laatst bijgewerkt door Britta31 op 03-10-14 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 12:02

Ik kwam laatst wel zoiets tegen op marktplaats in Brabant, een appartement waar je (verplicht) stallen bij kon huren. Wat ook nog eens redelijk betaalbaar was, maar je moet het maar net tegenkomen.

Ik weet niet in welke regio je zoekt anders kan ik je wel naar iemand doorsturen die hier meer van weet :).

Mukkietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-14 12:04

ja gelijk hebben jullie Renee en Britta. Ik had alleen gehoopt dat er al wat meer mensen zouden zijn die dit ook daadwerkelijk doen, en wat hun ervaringen zijn. Ik denk dat mijn droom nog even geduld nodig heeft:( hahaha

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 12:05

Denk dat je in BE sneller zoiets vind.
Kijk maar eens op immoweb.be, onder huren, daar staan af en toe zulke huizen tussen.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 12:08

Ik huur samen met een huisgenootje een woonboerderij met 7000 m3 grond. Huurprijs is 1300 euro incl gas water licht. Dit soort objecten zijn er echt wel meer, maar meestal niet voor 800 euro, dan zou je het net als wij samen met iemand moeten doen...

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 12:10

Wij doen dat ook.. Topic staat in onderschrift.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 12:11

Ja,je betaald wel om in het buitengebied te wonen.Er zijn 2 huurders bij ons geweest maar veel wensen en weinig geld.

Mukkietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-14 12:11

Wat cool dat jullie zoiets doen!! Hoe bevalt dat? aangezien het natuurlijk niet gekocht is, ben je dan aan veel regels verbonden? En in hoeverre ben je vrij om te doen en laten wat je wilt, bijvoorbeeld met de wei indeling, bestrating aanleggen, palen plaatsen etc?

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 12:13

Amable schreef:
Ik huur samen met een huisgenootje een woonboerderij met 7000 m3 grond. Huurprijs is 1300 euro incl gas water licht. Dit soort objecten zijn er echt wel meer, maar meestal niet voor 800 euro, dan zou je het net als wij samen met iemand moeten doen...

Ik ben niet jaloers hoor :7

Wij zouden dat misschien net kunnen betalen, helemaal als mijn stallingskosten daardoor lager zouden uitvallen. Maar wij zitten in de randstad dus dat gaat 'm niet worden :(

Mukkietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-14 12:15

Britta31 schreef:
Ja,je betaald wel om in het buitengebied te wonen.Er zijn 2 huurders bij ons geweest maar veel wensen en weinig geld.

gelukkig is het voor mij geen must, want mijn paarden staan goed. Maar ik heb idd niet super veel geld om nu te besteden aan huur. ben pas 24.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 12:17

Onze huurbaas is eigenlijk heel makkelijk, weide was maïs, is nu ingezaaid met gras, wat we daar verder mee doen is ons eigen pakkie an. Het erf achter hebben we een schuil stal en een afdak gemaakt, is ook allemaal prima, zolang de vrachtwagen er voor de varkens nog maar bij kan. Da's ons enige nadeel hier, de huurbaas heeft achter het huis de varkensstal nog in gebruik, maar daardoor zien we hem ook regelmatig en is het makkelijk iets kleins te vragen ofzo.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 12:22

Wij beslissen eigenlijk alles zelf.
Dingen in huis worden wel samen beslist en noodzakelijke dingen door hem betaald.
We proberen alles zo te maken dat we het makkelijk terug mee kunnen nemen.
Het is een risico, maar we hebben altijd huurweilanden gehad ook, is hetzelfde verhaal uiteraard.
Wij hebben 9 jaar contract.
Ik geniet zo van de paarden in de tuin, heerlijk.

Had liever gekocht, met maandelijkse huurprijs kan je veel. Maar voorlopig is dit de enige oplossing om toch paarden thuis te hebben.

Mukkietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-14 12:31

Amable schreef:
Onze huurbaas is eigenlijk heel makkelijk, weide was maïs, is nu ingezaaid met gras, wat we daar verder mee doen is ons eigen pakkie an. Het erf achter hebben we een schuil stal en een afdak gemaakt, is ook allemaal prima, zolang de vrachtwagen er voor de varkens nog maar bij kan. Da's ons enige nadeel hier, de huurbaas heeft achter het huis de varkensstal nog in gebruik, maar daardoor zien we hem ook regelmatig en is het makkelijk iets kleins te vragen ofzo.

Super!! *\o/*

Mukkietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-14 12:33

Kirrr schreef:
Wij beslissen eigenlijk alles zelf.
Dingen in huis worden wel samen beslist en noodzakelijke dingen door hem betaald.
We proberen alles zo te maken dat we het makkelijk terug mee kunnen nemen.
Het is een risico, maar we hebben altijd huurweilanden gehad ook, is hetzelfde verhaal uiteraard.
Wij hebben 9 jaar contract.
Ik geniet zo van de paarden in de tuin, heerlijk.

Had liever gekocht, met maandelijkse huurprijs kan je veel. Maar voorlopig is dit de enige oplossing om toch paarden thuis te hebben.

Geweldig hoor!! ook dat je sowieso 9 jaar kan huren. dat is toch ideaal :), Ik heb je topic even bekeken. Wat een gaaf plekje heb je daar!! Mag ik vragen hoeveel huur je betaalt? Ik begrijp als je dit niet wilt zeggen hoor. En heeft jouw partner ook affiniteit met paarden?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 12:39

Er is ook wel eens een huis bij dubbele bewoning wat gedateerd is,heeft bv een moeder in gewoond en er is jaren niets aan gedaan bv jaren 70 look.Als je niet veel wensen heb kan dat ook nog.Eigenaren hebben bv geen tijd of geld om te verbouwen.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 12:39

Pub verzonden.
Vriend heeft 1 paard, rijden komt er niet echt veel van door zijn beroep.
Verzorging komt ook op mij terecht.

Behalve gras afrijden doet hij weinig.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 12:40

Wij huren ook met de paarden aan huis, we zijn gaan huren omdat we van de ene naar de andere kant van het land verhuisden en wel zeker wilde zijn dat we hier onze draai konden vinden voor we gingen kopen en de paarden moesten mee. Dat is wel gelukt maar de huur ligt wel een heel eind boven jou budget namelijk 1700.- en dat was echt wel een beetje gemiddeld toen we opzoek waren.