Stal lampen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jetsje

Stal lampen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 14:37

Hallo lieve bokkers!

Ik heb nu sinds een anderhalf jaar een eigen stal met weiland van mijn vader gekregen. Dit klinkt heel verwend maar het ligt anders dan jullie zouden denken.

Ik heb jarenlang voor het fjordenpaard van mijn opa gezorgd omdat hij dat niet meer kon. Mijn opa werkte vroeger bij staatsbos en had dus een mooi land geregeld. Daarop een stal gebouwd met wat vrienden omdat hij 2 koeien wou. Zo gezegd zo gedaan. Vanaf het moment dat hij niet zoveel meer kon ( verloor 1 been en 1 oog ) hebben ze het land in 2e verdeeld. De ene helft is van mijn oom en de andere helft van mijn vader. Jaren lang heeft mijn vader de stal en het land goed onderhouden, maar hij heeft er geen tijd meer voor. Aangezien ik nogal gehecht ben aan het land en van plan ben een eigen dieren erop te gaan zetten, heb ik het land gekregen.

Maar daar staat een redelijk grote schuur op die dient als stal en hooi opslag met zolder. Stal en hooi opslag word gescheiden door een wandje. Aangezien ik allergisch ben voor hooi kan ik er dus wat anders in maken. Sws een zadel kamer en voor de rest nog geen idee. Maar goed nu mijn vraag. Er is sinds koet elektriciteit aangelegd in de stal door mijn oom, en nu wil ik graag in het zadel kamer deel een lamp en aan de buiten kan 2 of 3 lampen. Is dat veilig? En wat voor lampen kan je daar het best voor gebruiken? Ik wil namelijk niet dat de boel in de brand vliegt.
Heb al verschillende stal lampen op internet gezien maar die zijn nogal aan de dure kant. Iemand tips?

Deze schuur ( en land ) is dus erg belangrijk voor mij ivm overleden familie. Ik heb ook liever lelijke veilige lampen dan mooie onveilige lampen!

Liefs

Kirrr

Re: Stal lampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 14:40

Bij ons hangen er gewoon TL-lampen met zo'n omhulsel rond.

Waren er goedkoop met een actie in een Freetime winkel.

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 14:42

Ja dat is een goede oplossing voor binnen! Maar niet voor buiten ben ik bang.. Daar heb ik het liefst een muur lamp? Weet niet hoe ik het uit moet leggen haha.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 14:46

Dat stuk van buiten had ik gemist.

Snap het deel van hooi en allergisch en iets anders ook niet..maar dat is het punt hier niet natuurlijk.

In stal hangen bij ons Tl-lampen en buiten spots. Sommige met bewegingsmelder andere niet.

Bol.com en tal van andere sites staan vol met 'buiten'lampen.
http://www.bol.com/nl/p/ranex-classico- ... 009596072/

Van goedkoop tot duur. Misschien heb je daar iets aan.

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 14:47

TL lampen zijn een redelijk goedkope oplossing, je kunt deze krijgen in een spatwaterdichte behuizing, dan kun je ze ook buiten hangen :j

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 14:47

belangrijk is om te kijken wat het elektriciteitsnet dat is aangelegd, kan trekken. Hoeveel kilowatt kan daar doorheen.

Dan kijken naar goede buitenlampen die overal wel te koop zijn, bij de gamma of iets dergelijks die passen bij het elektriciteitsnet

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 15:04

Ik snap als het een beetje onduidelijk over komt. Dat deel van hooi en allergisch is als volgt : het deel van de schuur waar altijd hooi lag, gaat veranderen er komt een zadel kamer, waar ik dus een lamp in wil. De reden daarvan is dat ik enorm allergisch ben voor hooi!

En volgens mij had ik er indd niet ingezet dat ik 1 lamp dus in het deel wil wat de zadel kamer komt en 3 buiten om ( voorkant, zijkant, achterkant )

Sorry voor de wat onduidelijke openings post! Was iets te snel geschreven :)

celinetsjil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 15:28

Die van ons op sal staan met 4 grote spaar lampen op stal maar die gaat savonds weer uit en alleen in de avond als er mensen zijn aan ,
Maar eigenlijk hebben we die bijna nooit aan op stal

zelf een lamp in de stal van je paard vind ik niks zeker met stoten of kloten

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 15:31

Het is ook indd de bedoeling dat die alleen aan gaan als ik er ben. Het ligt midden in het duin dus veel licht heb ik er niet.

Er komt zeker geen lamp in het stal gedeelte wil ik er absoluut niet hebben om de reden die jij noemt!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 15:43

Als ze tegen het plafond hangen, dan kan het paard er toch niet aan?
In al mijn stallen hangt licht..

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 15:50

Deze stal is daar niet hoog genoeg voor.
Voordat iemand daar commentaar op heeft.. Het is een inloop stal. :D redelijk groot alleen nogal laag vanwege de solder die er boven zit

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 22:47

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 10:03

Van craenenbroeck had er heel erg goedkope.
Wij hebben er spots gekocht, een paar uur laten in een andere winkel exact dezelfde doos, exact dezelfde spot met exact dezelfde kenmerken, €18 duurder per stuk!

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-14 10:28

Bedankt voor alle tips! :D