Ik zit met een groot probleem ( voor mij dan
) Ik sta op een pension stal waar alle paarden overdag lekker naar buiten gaan, ze hebben daar een stuk land verdeeld in vlakken met schrikdraad ( dubbel schrikdraad zeg maar onder en boven ) . Heerlijk dat de paarden naar buiten kunnen overdag dat is ook precies de reden dat ik voor deze stal gekozen had! Maar nu komt het:
Mijn paard rent gewoon dwars door al het schrikdraad heen en neemt daarbij de palen enz gewoon met zich mee
, de spanning die op het schrikdraad staat doet hem helemaal niets Gelukkig komt ie ten alle tijde in de bak terecht en kan hij alsnog niet van het erf af maar toch
Hij rent zegt maar van vlak naar vlak als ie ergens 20 min staat verhuist ie weer naar een anders stuk toe en dat gaat de hele dag door
Maar hij gaat ook precies naar de paarden toe die alleen staan omdat hij ze niet zo "paardvriendelijk" zijn, Dus kane is vorige week vrijdag helemaal verrot geschopt en gebeten ---> conclusie een kreupel paard
Maar zelfs dat maakt hem niets uit hij blijft terug gaan naar dat ene paard die hem helemaal toetakelt
Ik snap er helemaal niets meer
van hij staat rustig met zijn maatjes in het landje en gaat zelf weg en sloopt alle stukken schrikdraad wat er op zijn pad komt en komt uiteindelijk bij dat ene paard terecht ( wat overigens wel een merrie is en ook in de stal naast hem staat, misschien dat dat er wat meer te maken heeft )Maar ik weet echt niet waarom hij dat doet , het is niet dat hij het niet naar zijn zin heeft op deze stal, want hij gedraagt zich verder voorbeeldig en is lief tegen iedereen
Hij is ook niet alleen heeft genoeg paarden om zich heen die lekker met hem knuffen en spelen
Het is mij echt een raadsel waarom hij steeds uitbreekt en van vak naar vak rent , Maar goed nu mag hij niet meer naar buiten toe van de stal eigenaaresse dus staat hij alleen zeker 20 uur per dag binnen tussen 4 muren
Ik ben hier helemaal niet blij mee maar ik begrijp haar volkomen dat ze niet iedere dag opnieuw een hek van schrikdraad moet aanleggen
Ik weet echt niet wat ik moet doen of hoe ik het op kan lossen
Hebben jullie dit ook weleens meegemaakt of iets soortgelijks ????
Ik hoop echt dat jullie een paar tips voor me hebben want ik lig er echt wakker van s'nachts. Ik wil mijn paardje ook lekker buiten hebben overdag want het is absoluut geen stal paard
Sorry voor het lange verhaal maar ik ben het echt ff helemaal kwijt
groetjes Mijke