Mijn droom-pensionstal; zou die bestaan?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chezshir77

Mijn droom-pensionstal; zou die bestaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-14 18:48

Ik heb de droom dat ik ooit de middelen zal hebben mijn eigen pensionstal te beginnen. Ik ben toch heel nieuwsgierig of mijn droomstal al bestaat, en zeker of die in mijn omgeving al bestaat (regio Spijkenisse)
Ik denk het namelijk niet.
Ook ben ik benieuwd naar jullie droomstal

Mijn droomstal is kleinschalig (max 20 paarden/ponys), heeft frisse en lichte stallen van 4x4. Keuze vlas of stro.
Uitmesten; keuze tussen zelf doen of laten doen (hooi en vlas naar behoefte binnen het redelijke uiteraard)

Onbeperkt voordroog/hooi dmv slowfeeders, of naar wens 4 x per dag hooi (per paard kan dus keuze gemaakt worden)

In de zomer onbeperkt weidegang in groepen, indien gewenst 24 uur per dag; water en schaduw op de wei beschikbaar (afhankelijk van karakter, en nachten al dan niet naar binnen worden groepen samen gesteld)

Brok (eigen keuze en hoeveelheid, zelf aanschaffen) klaarzetten door eigenaar, word gegeven door stalhouder, 2x per dag in de winter, in de zomer door eigenaar zelf te geven indien 24 uur per dag op de wei

Van 9-18 in de winter in ruime paddocks met niet te grote groepen en onbeperkt hooi of 2 hooibeurten op de paddock (afhankelijk van de groep waarin je staat, de onbeperkt hooi-groep of niet)

Binnen/buitenzetten door pensionhouder bij de prijs inbegrepen

Eigen keuze instructie

Fijne bak (hoeft niet perse binnenbak)

Goede uitrijmogelijkheden.

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 19:00

Die bestaat zeker wel en nog wel precies zoals jij beschrijft! (Alblasserdam)

En ik ben de gelukkige om daar te mogen staan :D

edit:
Bij ons staan ze dus in grote stallen op een laagje vlas met stro erover heen. Krijgen twee keer (eigen) brok, gevoerd door de staleigenaar. 's nachts een grote berg hooi in de stal en overdag onbeperkt in een slowfeader in de paddock (een stuk is bestraat en een stuk is zand). Ze staan in de winter ongeveer van 7 uur tot 18 uur buiten in groepjes van twee of drie. Ze worden buitengezet door de staleigenaar en binnen zetten doet meestal degene die er rond die tijd is. In de zomer staan onze paarden 24/7 in groepen buiten. We hebben geen binnenbak, maar wel een buitenbak die bijna altijd goed te rijden is.

Chezshir77

Re: Mijn droom-pensionstal; zou die bestaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-14 19:10

Nou jaaa serieus joh! Heeft die stal een website? vind ik wel ff leuk om te gluren:-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 19:12

Wat jij noemt bestaat genoeg in deze regio, maar dat is een beetje uit de beurt.

Mijn ideale stal is die waar alleen ik sta, privé dus :') Maar dat zit er helaas nog niet in. Dromen moet je hebben, dus wie weet ooit :D

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 19:19

Lijkt me heerlijk precies wat ik zou willen! Regio Spijkenisse is alleen wat uit de buurt :(

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 19:44

Nee de stal heeft helaas geen website. -O-

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-14 20:40

He jammer, vind het altijd leuk om sites te bekijken van pensionstallen, maar ik vind er echt nooit eentje die exact datgene bied wat ik zou willen.
Ik denk dat ik toch eens naar de bank moet:-))

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 13:43

Hier bestaat hij ook, alleen s'winters geen paddocks maar ook gewoon de hele dag weidegang. Maar geen regio Spijkenisse :Y) .

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 13:46

Geen vlas, maar volgens mij verder zoals jij omschrijft: Peerdegaerdt in Strijen.
Mooi concept :j
Vooral veel naar buiten, ook in de winter, is super! Dat ontbreekt nogal eens hier in de regio.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 13:53

Als je iets weet Brenda tell me :D
Wat jij beschrijft zou echt ideaal zijn. De stallen die dat hebben zijn tot nu toe helaas allemaal te ver uit de buurt om dagelijks te kunnen gaan.

xLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 13:57

Ik sta ook op zo'n stal, alleen wel in Brabant. ;)
Maar ze zijn er zeker hoor. :)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 13:58

ik mis nog 1 ding voor mijn droomstal ; mogelijkheid om paard op paddock te zetten (met gezelschap) en slecht een paar uur per dag op de wei. Afgezien daarvan sta ik wel vrij goed met mijn pony's. 24/dag buiten met schuilstal, boxen voor wie dat wil.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 14:01

Amanda schreef:
Geen vlas, maar volgens mij verder zoals jij omschrijft: Peerdegaerdt in Strijen.
Mooi concept :j
Vooral veel naar buiten, ook in de winter, is super! Dat ontbreekt nogal eens hier in de regio.

Inderdaad, de Peerdegaerdt komt behoorlijk in de buurt!

Ik sta er nu een jaar of 3 en het is zo'n fijne plek voor mens en dier.
http://www.peerdegaerdt.nl/

Vooral het naar buiten gaan en onbeperkt ruwvoer vind ik belangrijk. We beschikken over 2 buitenbakken (20*60 en 20*40) en hebben op loopafstand een binnenbak die je per keer kunt huren.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 14:53

Jammer dat ik nergens contact gegevens en/of tarieven kan vinden op die website. Toch belangrijk wel lijkt mij als mensen eventueel willen komen kijken :)

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 15:00

Zo'n stal wil ik dus ook al heel lang beginnen :D Maar heb nog niet iemand gevonden die dat met mij zou willen doen.
Hier zijn alleen maar stallen waar de paarden niet vaak buiten komen, tenminste die ik ken.

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 15:22

Misschien ben ik heel egoistisch maar ik heb mijn paard ook voor mijn eigen rijplezier. Wat ik best vaak zie is bijvoorbeeld een superplek voor het paard qua stalling/buitengang maar bijvoorbeeld een heel slechte rijbaan waarvan je dan maar mag hopen dat hij in de winter nog begaanbaar is. Of geen mogelijkheden tot longeren e.d. of dat je toch heel veel zelf moet doen (buiten zetten / binnen halen). Ik vraag me wel eens af of ik de enige ben met een paard en een bijna fulltime baan??? Vaak is er op grote stallen geen mouw aan te passen als je iets anders wil (zelfs niet tegen betaling).

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 15:31

Peerdegaerdt heeft ook 2 goede buitenrijbanen. 20x60 en 20x40. Plus prima uitrijmogelijkheden.
Is volpension.
Er is dan ook een lange wachtlijst :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 15:35

Ineke2 schreef:
Jammer dat ik nergens contact gegevens en/of tarieven kan vinden op die website. Toch belangrijk wel lijkt mij als mensen eventueel willen komen kijken :)

geen contactgevens?

Staan gewoon onderin geloof ik..

http://www.peerdegaerdt.nl/contact/

;)

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 15:45

ik sta na 16 jaar gezocht te hebben nu op de voor mij en mijn paardje perfecte stalling,
heb op vele stallen gestaan , maar of ik had het er totaal niet naar mijn zin of paardlief niet, ... of te weinig weidegang en buiten

ik sta nu op een stal met 9 stallen allen een eigen buitenluik , mijne kijkt over weilanden trouwens super tof natuurlijk !
vriendelijke en behulpzame staleigenaren, ook gezellig want zij gaat nog weleens mee naar buiten en hij op de fiets, de ouders van hem wonen er ook bij dus de hele dag sociale controle, er word uitgemest en opgestrooid, vlas, er word gevoerd en ze staan zomer en winter overdag gewoon lekker in de wei snachts binnen ,
dan is er een buitenbak , als die te zwaar is kan je in het weiland ernaast rijden, uitrij mogelijkheden, geen extra kosten voor trailer stalling en dergelijke gigantische zadelkasten , kortom zowel ik als sparky hebben onze droomplek gevonden !! hij ziet er super gelukkig uit en ik ook natuurlijk ,
door de enorme prijs verschillen van hier en daar, zijn er voor mij enorme mogelijkheden gekomen, doordat je gewoon elke maand eindelijk eens wat geld overhoud, zo heb ik dus een nieuwe trailer kunnen kopen en ach nog wel meer ..

maar ik ga er niet meer weg hihi *\o/*

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 15:47

Ah mooi, kon het echt niet vinden :=

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 15:58

Er staat niet heel veel informatie over pensionstalling, omdat dit niet echt hun hoofddoel is.
Volgens mij staan er 6 paarden in pension en af en toe in de zomer logees.

PeterBezemer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 18:06

de stal waar mijn paardje staat komt aardig overeen met de bovengenoemde omschrijving van 'droomstal' :-)

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 18:19

Dit komt heel erg overeen met de stal waar mijn paard staat, erg fijne stal :)

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 18:28

Ben altijd zo jaloers als ik dit hier lees.
In mijn buurt is weidegang of paddock onbestaande tenzij je geen buitenpiste (laat staan binnenpiste) nodig hebt. Hier staan ze allemaal netjes 24/24 op stal -O-
Mijne staan nu in pension op een weide met paddock, grote hooiruif en open stal en ik moet hiervoor 25 minuten rijden en 200€/paard betalen. Rijden zit er met dit weer dus helemaal niet in. Voor volgende winter zoek ik iets anders, maar het wordt kiezen: of 24/24 stal en kunnen rijden of buiten zonder fatsoenlijke rijmogelijkheden...

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 18:40

Ik sta op zo'n stal, andere regio en enige andere is dat we zelf buiten en binnen moeten zetten. Verder is er nog een binnenbak en een stapmolen :D
Maar mijn droomstal gaat nog een stukje verder hoor! Te beginnen met de perfecte uitrijmogelijkheden bos & strand en voor op stal een pp met schuilstal, voor mijn paard geen verplichte opsluiting meer. Ook zou ik willen dat ze het hele jaar op de wei zou kunnen ipv maanden in die saaie paddock. (en ik mag eigenlijk niet klagen over de 20x40 gedraineerde paddock met onbeperkt hooi :o)