Het gaat hierom:

Ik heb eens gehoord/gelezen dat dit zeer storend kan werken bij een paard. Ze zien slechter en sommigen gaan door tot het eraf is...
Nu zou ik jullie ervaringen en anders beredeneringen willen weten hierover.
Het lijkt me enorm veel beter werken dan dat 'frontriempje met sliertjes'-ding (weet de naam niet) Want met dat kunnen de vliegen nog gewoon bij de ogen komen en zorgen voor een ontsteking. Nu voer je wel knoflook om de vliegen op afstand te houden, maar toch komen de vliegen nog bij de ogen.
Dus, wat vinden jullie?
, dus zo storend is het nou ook weer niet. Ze probeert hem ook niet af te krijgen, wat ze wel probeert als ze iets irritant vindt. Zo'n frontriempje heb ik nog nooit geprobeert, maar dat lijkt me eigenlijk nog veel irritanter voor zo'n paard.

Heb ik eerst zo'n sliertjesding omgedaan die ik een uurtje later in het land kon gaan zoeken, viel er zo af ( maar die kan je geloof ik ook met drukkertjes kopen ipv klittenband ), en de vliegen komen toch nog bij de ogen.
Ik zou hem nu ook gewoon vast kopen, van de zomer was er zo'n run op alles wat met vliegenafweer te maken had !!!