Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
xBostonx schreef:Wij hebben onze paddock en rijbak ook zelf aan laten leggen. Allebei gedraineerd door een goed bedrijf en wij zouden niet anders willen. Alleen bij echt strenge vorst wordt het zand wat hard (met wat zon erop middags gewoon weer zacht en goed rijdbaar) en zelfs bij ernstige buien weinig last van plassen. Met het noodweer was her binnen een dag weer droog op een klein plasje na. Wij hebben er wel speciaal zand in, prijs viel mee maar zou even moeten kijken hoe het heette. Ook het afgraven en draineren viel mee als je ziet hoeveel profijt wij ervan hebben. Voor meer info kun je me pben, ik heb de offerte nog wel bewaard.
Maar ik ga toch nog eens kijken of we het drainagesysteem uit de oude bak mee kunnen nemen.
Eirikur schreef:I hate to rain on your parade, maar check ook even het vigerende plaatselijke bestemmingsplan en de gemeentelijke verordeningen. Het zou zomaar kunnen dat een paddock, zoals jij deze wilt aanleggen, gezien wordt als een bouwwerk waarvoor je een omgevingsvergunning nodig hebt. Verder zul je, als je er zand in laat storten, wellicht ook nog moeten afkomen met een chemische analyse van dat zand en/of een certificaat van herkomst.
Bontekontje schreef:wij hebben onlangs de winter paddock uitgebreid met kunststof grastegels... opgevuld met zand...resultaat....droge ondergrond waar de paarden zelfs overheen kunnen rennen zonder problemen..!
aanschaf: gebruikt via marktplaats..!! investering: minimaal en evt te verwijderen als je weer verhuisd..!