Oké hoe ga ik beginnen, misschien weten sommige van jullie wel dat ik in het verleden een pony Bontfire gehad heb wie ik toen verkocht heb en waar ik toen mijn oude lievelingspony van de manege voor heb terug gekocht.
Allemaal leuk en aardig en dankzij haar heb ik mijn vertrouwen in paarden weer terug en heb ik zo goed als geen angst meer, zolang we geen 'gekke' dingen doen.

Maar het is en blijft een echte tsja, hoe zal ik het zeggen.. echt een beginnerspony wel. Ze sloft haar rondjes wel en het laatste half jaar heb ik steeds minder motivatie gekregen om te rijden, want ik doe eigenlijk niks anders als haar vooruit zien te krijgen. (ze komt uit de manege lessen, ze is wat lui en reageert niet goed op de hulpen.) Ik heb heel veel oefeningen gedaan om haar actiever te krijgen etc, maar ik denk dat het - helaas - een kwestie van karakter en verleden is.
Desondanks wilde ik deze pony al toen ik 10 jaar was en nu ik haar dan EINDELIJK te pakken heb gaat ze echt niet weg, neemt niet weg dat ik dol graag een paardje hebben waar ik verder mee kan.
Ik heb me georiënteerd en het er met mijn ouders over gehad, 2 paarden voor de volle stalling in de maand is niet haalbaar voor mijn ouders wat ik echt heel erg goed snap, dus ik zit niet steeds te jengelen om een paard hoor dat is het niet.
Op een stal waar een vriendin van mij staat - mijn pony staat nu op de manege in de zomer dag en nacht buiten, in de winter 's nachts binnen - kost een stalling dag en nacht buiten het hele jaar door €100,- nou is mijn pony niet priel, die kan heus wel iets hebben. Maar dit is alleen een weitje wat een beetje beschud ligt onder de bomen, dus eigenlijk ben ik niet erg enthousiast. De schuilstal van de stal waar ik nu sta is wel een flink stuk duurder maar die hebben dan weer wel een schuilstal.
Maar om haar nu voor €35,- korting buiten te laten staan tsja..?
Mijn vraag dus, wat vinden de bokkers van het weitje van €100,- deze stal heeft overgens ook geen rijhal, wie de stal waar ik nu sta wel heeft. Maar dat zal geen probleem hoeven zijn, zo gek vaak rijd ik toch niet op haar.
En anders nog andere tips op geldbesparing?
!!! Ik wil geen reactie's van "je kunt niet bezuinigen op een paard" want dit weet ik zelf ook wel. Ik weet dat er geld beschikbaar moet zijn voor DA etc, maar de stallingen in mijn omgevingen zijn gewoon erg duur en ik probeer een weg te vinden om het toch haalbaar te maken qua de vasten lasten. Mocht dit niet lukken, dan heb ik gewoon pech gehad ik ga heus geen dingen doen wie je niet kan maken tegenover je paard. Dus houd het netjes alsjeblieft.
Bedankt voor het lezen in ieder geval!