droge en korte manen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kellyenluna

droge en korte manen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-14 21:21

Hooi,
ik heb n vraagje,
mijn fries heeft bruine droge en korte manen die niet meer groeien :(
dus hebben jullie misschien tips en/of een verklarig..

MarlindeRooz

Re: droge en korte manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 21:24

Helemaal er af knippen en opnieuw laten groeien en ze dan goed verzorgen met lotion of cowboy magic oid?

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 17:27

Hoezo niet meer groeien? Worden ze niet langer?

Onderste stuk eraf knippen (de dode punten), daarna het haar goed verzorgen evt met een (goede) lotion en/of verzorgende shampoo. Pas op met anti klit etc. aangezien hier vaak siliconen bij in zitten, die vormen een omhulsel om de haren en maakt dat ze glad aanvoelen. Je kan je dus voorstellen dat wanneer die spray's veel gebruikt worden maar de haren niet vaak gewassen worden dat het op den duur verstikkend gaat werken.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 05:47

sommige paarden houden korte manen. Ik heb het geluk gehad dat een hengstveulen de manen afgebeten had bij een merrie met korte manen, toen baalde ik daar enorm van. Echter nu twee jaar later zijn de manen eens zo lang als voorheen (in die tien jaar dat ik haar inmiddels heb). Maar lang, nee dat zullen de manen van deze merrie niet worden.

MirandadV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 14:49

Mijn verzorgpony heeft ook last van zijn manen en daar gebruiken ze baby olie voor van de action en dat werkt prima ze heeft nu hele mooie manen