Pensionstal omgeving Gouda - Waddinxveen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

desiree1961

Pensionstal omgeving Gouda - Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 13:46

Beste allemaal,
Ik ben voornemens een pensionstal te openen in de buurt Gouda - Waddinxveen.
Deze pensionstal biedt circa 25 boxen, weidegang voor de paarden en pony's, een grote buitenmanege (20x60)met eb en vloed bodem, gedraineerde longeerbak en ruime paddock. Een stapmolen moet nog aanlegd worden.
We willen er een idyllisch plekje van maken met een ''Verpozerij/ Schenkerij/Theetuin" voor jong en oud.
Gastvrijheid en het welzijn voor mens en dier komt bij ons op de eerste plaats. Deze stal ligt in het buitengebied aan een rustige doodlopende weg.
Is er belangstelling voor dit soort van accomodaties in deze omgeving dan wel is er (veel)vraag naar pensionstallen in deze regio? Reistijd Den Haag, Utrecht en Rotterdam circa 20 minuten.
Ik zie al jullie reacties met belangstelling tegemoet.
Alvast dank, hartelijke groet, Désirée /3

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 13:54

Opzich denk ik dat er wel animo voor is. Geen idee of het idee van verpozerij / schenkerij / theetuin extra's bied voor de mensen. Wil je dit ook in je prijs meenemen?

Misschien is het ook handig om uit te schrijven wat je bedoeling is.
- wat voor weidegang bied je, zomers en winters
- zelf binnen buiten zetten
- wat word er gevoerd
etc. etc.

Ik denk aan de hand daarvan dat je beter kan beslissen of er animo voor is.

frutsels

Re: Pensionstal omgeving Gouda - Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 14:00

Er zijn behoorlijk wat stallen in deze omgeving dus e.e.a. zal afhangen van de prijs/kwaliteitverhouding. Wat ik altijd belangrijk vindt is of binnen en buiten zetten wordt gedaan, of er voor je wordt gemest of dat je dat zelf moet doen en wat en ook hoe vaak er wordt gevoerd. Hoe lang mogen ze naar buiten en is dit nog verschillend in zomer/winter? Qua faciliteiten is een binnenbak natuurlijk wel heel erg prettig maar als hier geen vergunning voor is dan zal een buitenbak die in alle weersomstandigheden te gebruiken is wel een must zijn. Een goede bodem zou ik persoonlijk belangrijker vinden dan de afmeting.

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 14:05

Ik ben ook erg benieuwd of ik zelf moet mesten en voeren. Binnen en buiten zetten etc. De prijs is ook een belangrijke factor! Op dit moment zijn er best behoorlijk was stallen maar die rekenen een (te ) hoge prijs vind ik. Juist in de lagere klasse is meer vraag.
Wie gaat de stal '' runnen" dus wie heeft er de leiding? Is er dagelijks iemand aanwezig van de stal of krijg je straks dat andere pensionklanten de dienst gaan uit maken.

Leuk idee van de schenkerij/- theetuin etc. Maar is dat alleen voor de paarden eigenaar of ook voor mensen die door de omgeving aan het wandelen/fietsen zijn? Ik zelf zit namelijk niet te wachten op allerlei vreemden mensen die zomaar bij mijn paard kunnen komen.

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 09:12

Alles gaat en staat met prijs/kwaliteit verhouding. Wat wordt er voor je gedaan, wat moet je zelf doen.
Waarin je kan onderscheiden is de paarden veel buiten laten lopen. Ruime weidegang en ruime paddock voor van de winter. Winter halve dag bijv. zoals je nu omschrijft: 26 paarden/pony's en 1 paddock en 1 longeerkraal... Dat word dus lang wachten en inschijven om te kunnen longeren

Tevens kan je volpension, half pension en doe-het-zelf pension aanbieden.
Op deze manier maak je duidelijk afspraken en weet de klant waar hij aan toe is.

Misschien kun je iets meer vertellen over je consept. Wat bied je en tegen welke prijs.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 13:12

ik denk zeker in de lagere prijs dat er veel animo kan zijn vooral als de paarden veel naar buiten kunnen. Zelf mesten zullen de meeste mensen geen probleem vinden, maar scheelt je veel werk.

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 13:34

Ik zou zelf niet willen staan op een stal waar regelmatig niet-pensionklanten komen. Die willen dan vaak paardje aaien of geven wat te eten, erg irritant.

Wat worden verder de mogelijkheden/ faciliteiten (weide, winterbuitengang, uitmesten, stro of vlas enz)?

Toevoeging: een stapmolen vind ik iets voor luie mensen. Ben ik absoluut geen voorstander van. Het zou fijn zijn als er een mogelijkheid is om veilig met je paard aan de hand te wandelen, bijv. Een pad rond de stallen of om de buitenbak heen.
Laatst bijgewerkt door Mara2000 op 21-09-14 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 13:36

desiree1961 schreef:
Beste allemaal,
Ik ben voornemens een pensionstal te openen in de buurt Gouda - Waddinxveen.
Deze pensionstal biedt circa 25 boxen, weidegang voor de paarden en pony's, een grote buitenmanege (20x60)met eb en vloed bodem, gedraineerde longeerbak en ruime paddock. Een stapmolen moet nog aanlegd worden.
We willen er een idyllisch plekje van maken met een ''Verpozerij/ Schenkerij/Theetuin" voor jong en oud.
Gastvrijheid en het welzijn voor mens en dier komt bij ons op de eerste plaats. Deze stal ligt in het buitengebied aan een rustige doodlopende weg.
Is er belangstelling voor dit soort van accomodaties in deze omgeving dan wel is er (veel)vraag naar pensionstallen in deze regio? Reistijd Den Haag, Utrecht en Rotterdam circa 20 minuten.
Ik zie al jullie reacties met belangstelling tegemoet.
Alvast dank, hartelijke groet, Désirée /3

1 paddock lijkt me wat weinig voor zoveel paarden. Ook bij meerdere paddocks is het inschrijven vaak een gedoe. Als dat van te voren mag dan heb je vaak dat 1 iemand die er vroeg is inschrijft voor de halve stal tegen de tijd dat jij op stal komt is alles vol. Erg vervelend! Ik zou eigen krachtvoer klaarzetten fijn vinden. Zelfmest geen probleem tenzij "stro" op de bon is (ik hoor overigens goede verhalen over drainagematten). Zelf zou ik het fijn vinden als er een molen en paddockservice is maar ook een mogelijkheid dat je paard in de zomer een paar uur op de wei komt ipv de hele dag.
Ik zou ook niet zo heel blij worden van mensen op het terrein die bij mijn paard kunnen komen lijkt me ook erg onrustig voor de paarden.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 19:37

Ik denk te weten welk pand dit betreft, maar dat is alles behalve een idyllisch plekje. Er zitten in deze regio tal van pensionstallen, veelal met een redelijk groot verloop in mijn ervaring. Recent is er ook weer een nieuwe stal in Moordrecht geopend incl. binnenrijbak en direct naast de zuidplasruiters met alle mogelijke faciliteiten... Die bieden stalling voor 235,- (40 boxen) en ik zou het héél knap vinden als je hier concurrent in kunt zijn met slechts één buitenbaan.
Praktisch gezien is 1 paddock veel te weinig, en kun je in deze regio onmogelijk weidegang bieden het jaar rond omdat de weiden slechts van april tot september begaanbaar zijn en bij de minste geringste regenbui in een gigantische modderpoel veranderen.
Traditioneel opboxen is hier in de regio overal te vinden... Waarmee onderscheid je jezelf dan precies in jouw concept?

Een stal waar veel aanloop is van vreemde sla ik in ieder geval over.

frutsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 16:24

@ Pinda_Dipje: Die nieuwe stal die jij bedoeld kost 275 euro en heeft 23 boxen. Maar die voldoet inderdaad wel aan een groot aantal wensen, enige is het ontbreken van een longeercirkel maar heeft inderdaad een hele mooie correcte prijs/kwaliteitverhouding.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 16:34

Belangrijk voor mij
Zomer: Weidegang dag en nacht, goede bak
Winter: Hele dag in een ruime paddock (met slowfeeders), goede bak

Stapmolen onbelangrijk wel een goede vierkante longeerbak.(20x20)
Zelf mesten
Binnen buiten zetten moet worden gedaan
4 keer per dag ruwvoer Ochtend, buiten, avond bij binnen komen en rond 22.00 uur
2x bix oid na het ruwvoer.
Keuze hooi, voordroog kuil
Keuze stalbedekking
Bak altijd goed te rijden en vooral niet zwaar en in de winter goed verlicht.
Ruime stallen met butenluik en deel tralieloos

Trailer kunnen stallen voor redelijk bedrag
En de prijs voor mij max 275,-/maand
Liefst iemand die er ook woont.
Leuk theeschenkerij oid maar klanten mogen niet bij de paarden dan maar een dierweitje met schaap/geit oid

Utopie in de regio JA

stalletje5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 09:09

Ik ben het met pinda_dipje eens, in die omgeving zijn al veel pensionstallen. De concurrentie is groot. Welke prijsklasse denk je te hanteren? Heb je een bepaalde doelgroep (dressuur, springen, western) op het oog?

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 09:17

Ik woon daar toevallig. Er zijn wel wat stallen ja. Dus je zult goed moeten concurreren. Maar denk dat je met een lage prijs al een heel eind komt omdat de prijzen vaak wel wat boven het gemiddelde liggen. Het idee van een theetuin is leuk maar denk niet dat iedereen daar behoefte aan heeft. Dus dan inderdaad : wil je deze ook meenemen in je stalprijs?

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 11:06

frutsels schreef:
@ Pinda_Dipje: Die nieuwe stal die jij bedoeld kost 275 euro en heeft 23 boxen. Maar die voldoet inderdaad wel aan een groot aantal wensen, enige is het ontbreken van een longeercirkel maar heeft inderdaad een hele mooie correcte prijs/kwaliteitverhouding.

Tenzij ze mij heel aardig vonden :') weet ik toch echt heel zeker dat het 235,- is ;)

frutsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 21:15

@Pinda_Dipje: dan ben ik bang dat ze mij niet aardig vinden. ;(
Het was idd wel zo, maar sinds kort niet meer. Het was eerst ook o.b.v. zelf mesten en nu niet meer ;)

Susannah92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 12:35

Ik woon ook in deze omgeving en het stikt echt van de pensionstallen, dus de concurrentie is hoog. Dit valt overigens wel te compenseren door een wat lagere prijs te vragen voor het stallen, want dat is hier wel echt flink aan de prijs :)