Buiten stallen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarsJill89

Buiten stallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-14 17:18

Hallo allemaal! Ik en mijn vriendinnen gaan in maart naar een andere stal toe, heel leuk maaaaar de container die er nu staat is meer dan op! Allekanten lekt hij en is gewoon oud. Nu wilde ik een nieuwe neer zetten maar dacht voordat ik dat doe .. Hebben jullie misschien een oplossing zodat ik niet een hele container neer hoeft zetten maar misschien 2 lossen stalletjes.. Of dat niet goed koper is .. Graag een foto in je reactie als je er 1 heb staan! Die ik na kan maken :p bedankt alvast! Het is voor een tinker en een vosje

Haunting

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 09:31

Een container kost al snel (2e hands) zo'n € 500,-. Das niet al te duur voor een container maar dan moet je hem nog inrichten/aanpassen. Dat kost ook weer geld.
Misschien voor dat geld hout halen en dan (al dan niet met een handige klusser) zelf een stal maken?
Bouwtekeningen genoeg op internet.
Hier bijvoorbeeld

fokfanaat

Re: Buiten stallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 10:17

een gewone stal zou mijn voorkeur hebben, containerstallen zijn te smal en erg warm in de zomer

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 16:31

Een goede stalcontainer (in goede staal, ingericht als paardenstal) kost al snel een paar duizend euro. Zeker als het grotere boxen zijn dan 3 x 2,5 m. Dan kan het nog wel goedkoper zijn om een tweedehands houten paardenstal met twee boxen te kopen. Ik zou marktplaats in de gaten houden! Een container is kant en klaar, houdt veel waarde door het materiaal en hoeft niet per se op een verharding te staan. Ook zijn de metalen containers wel hufterproof, in tegenstelling tot de goedkope houten stallen. Maar heb je nette paarden die niet overal aan eten en zijn er handige mensen die een stalletje kunnen opbouwen, dan zou ik kijken of er een gebruikte houten stal te koop is voor een leuke prijs.

Zelf klussen kan ook, maar een tweedehands stal hoeft niet duur te zijn en bespaart je al het werk en de kosten van het materiaal.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 18:31

SFC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 18:37

Hier staan meerdere containers op het land, 1 aangepast naar paardenstal (ene helft voor het paard, andere helft voor de opslag), 2 gewoon 'container' en de paarden vinden het prima. Staan er in de zomer veel in.

marionblo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 21:30

Je kunt ook een soort carport neerzetten met dikke staanders, en dan 3 zijkanten dicht maken met windgaas.

MarsJill89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-14 10:17

Oke bedankt allemaal voor jullie reacties!! Ik ga er nog is goed naar kijken!