Om mijn titel even uit te leggen:
Ik heb een prachtig weilandje waar mijn haf en shet staan, normaal gaan ze swinters altijd naar de stallen achter ons huis omdat mijn zus toendertijd nog een KWPN'er had die ze niet buiten wou laten staan.
Nu is de KWPN verkocht en ben ik niet zo bang voor de wintervacht en houd ik mijn knollies het liefst van de winter buiten, alleen met sneeuw en vorst gaan ze naar binnen.
Dus van de winter blijven ze voor het eest buiten, alleen nu het probleem, er is geen stroom (wel stroomomheining maar geen electriciteit voor licht ed.)
Mijn vader kwam met het idee om een zware accu neer te zetten die voor het nodige licht kan zorgen om van de winter gewoon normaal te kunnen opzadelen, in het stalletje te kunnen zien, en ook een beetje bakwerk te kunnen doen.
Nu las ik in een ander topic dat een lichtslang langs de bakrand ook kan werken, een lichtslang neemt naar mijn weten niet gek veel stroom op, dus dat zou evt. kunnen, maar geeft dat voldoende licht om de bak dusdanig te verlichten dat erin gereden kan worden? (bak 20x35)
We hebben ook energiezuinige led-lampen tot onze beschikking, die veel licht geven en weinig verbruiken.
(ik weet overigens de voor en nadelen van een accu, daar verder geen commentaar op)
Wie o wie heeft tips/ideeen/aanraders? Brand los!