Dé tip tegen vette manen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Taat_

Dé tip tegen vette manen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-14 17:48

Hallo bokkers,

hopelijk kan een van jullie mij helpen. :)

Mijn Haflinger heeft een behoorlijke bos manen, die eigenlijk altijd ingevlochten zitten en zo nu en dan pluis ik ze helemaal uit met m'n handen, maar ze zijn aan de bovenkant enorm vet en vies. Nu snap ik dat als ik ze was het probleem verholpen is. Maar ik beschik alleen over koud water en al wil ik haar manen wassen wordt ze zelf ook gelijk kletsnat en met de winter weer in aantocht wil ik haar dat niet regelmatig aan gaan doen.

Is er nog een andere manier of een product waarmee ik van die vette manen af kom?

Groetjes Tamar.

missje

Re: Dé tip tegen vette manen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 17:49

Ben ook benieuwd

elsa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 17:52

Droog shampoo. Insprayen, met een schone handdoek zachtjes wrijven en voila schone manen! Werkt bij mijn viespeuk aardig goed, al krijg ik niet altijd de vlekken er goed uit, maar bij jou gaat het vooral om de vettigheid dus dat is niet erg denk ik.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 17:58

Ik volg ook. Hier een ruin met een flinke bos en altijd vieze plakkerige manen van het huidvet..

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 18:04

Vlechten eruit en lekker vet laten. Watert een stuk beter af als het straks weer slechter weer wordt.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 18:09

Je kan een waterkoker meenemen naar stal en bij het koude water in de emmer wat heet water toevoegen, zodat het niet heel koud meer is. Succes. Ik zou het anders ook niet weten... Werkt glansspray niet na het wassen? Regelmatig insprayen zou ook vuil tegen moeten gaan...

Taat_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-14 18:25

Droogshampoo ga ik zeker eens proberen, bedankt!

Los laten ga ik me niet aan wagen. Zeker niet nu het nog zo warm is. Daarnaast staat ze ook 's winters 24/7 op het land en als ze graast staat ze zowat op haar manen.

Waterkoker heb ik inderdaad op stal, maar die bos met een emmertje wassen lijkt me bijna een onmogelijke klus. :') Maar bedankt!

melvinrandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 18:28

Heb je er erg last van?

Want als het niet erg is, gewoon vettig laten ;) Het hoort namelijk vettig te zijn

Taat_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-14 18:34

Naja zelf heb ik er weinig last van haha, behalve als ik ga uitpluizen en vlechten. Maar het is echt een centimeter of 10 vanaf de bovenkant wat helemaal geel is. Het is ook gewoon klam en alle manen plakken aan elkaar door dat vet en daardoor is het ook een grote klittenbende.. Het lijkt me voor de vacht eronder en de manenkam ook niet heel goed, of haal ik dat zelf in me hoofd? :+

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 18:40

doek natmaken met spiritus en door de kam halen 1 x per mnd misschien de eerste x omdat het zo vies is 3 verschillende handoeken gebruiken

spiritus vervliegt en droogshampoo wil weleens wit uit slaan weet niet wat voor kleur de manen zijn Doe dit in de winter altijd om mijn donkere paard ipv grijs van het huidvet weer mooi te laten glimmen