Lage bakverlichting?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesV

Lage bakverlichting?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-14 14:37

Beste bokkers,

Op stal hebben wij een bak van 40x20m die niet verlicht is.

De voorwaarde om daar te komen staan was het aanleggen van verlichting zodat er ook 's avonds gereden kan worden.

Nu is mijn vraag of er mensen zijn die de bakverlichting laag hebben. Bijvoorbeeld door verstralers op of onder de bakrand of bv een lichtslang langs de rand?

Voorbeelden of ideeën zijn erg welkom. Hoge verlichting is voldoende over te vinden maar praktische ervaringen en ideeën over verlichting onder of op bakrandniveau heb ik nog niet kunnen vinden.

Is het onmogelijk wat we hebben bedacht en moeten we toch de hoogte in of zijn er handige bokkers met goede voorbeelden?

Alvast bedankt!

sanne1992

Re: Lage bakverlichting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 14:40

Bij mijn verzorgpaard vroeger hadden ze inderdaad een lichtslang, deze hing wel iets hoger dan de bak rand. Op zich geeft dit in het donker voldoende licht om normaal te kunnen rijden.

Op de stal waar ik met mijn eigen paard sta, hebben we 2 lampen, maar dan beide aan 1 kant. en dus wel hoog. werkt op zich ook prima, maar nadeel is dat de ene kant van de bak vrij donker is.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 14:49

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-14 14:51

Rex_Rolfo, die hed ik inderdaad al gevonden maar staan weinig tot geen voorbeelden in.

Hoop op Bokkers die foto's of info willen delen over hoe zij het hebben opgelost laag.

Sanne1992, bedankt voor je info. Lichtslang zou dus een optie kunnen zijn...

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 15:06

wij hebben een bouwlamp,in de nok van het hok hangen.op ongeveer 3 meter hoog.en een beetje naar boven gericht.dan schijnt hij niet in de ogen,zat van licht.volhens mij 150 watt en koste 15 euro of zo.
we hebben niet een extreme grote bak.15 bij 25 maar licht genoeg.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-14 18:55

OleJoh heb je dan niet enorm veel straling buiten de bak? Hoogte geniet geen voorkeur maar 3 meter is natuurlijk al veel minder dan 7 bv.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 19:57

ja,hij schijnt ook wel een beetje buiten de bak.maar dat geeft niet.zit bij ons toch land naast