kosten kale weide

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dioni

kosten kale weide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-14 14:34

Wat zouden jullie een redelijke prijs vinden voor een oud slecht onderhouden weiland?
Het gaat om een weiland vlak bij onze stalling. Wij zouden dan zelf een nieuwe omheining moeten plaatsen. Waarschijnlijk stroomdraad. Momenteel staat het onkruid meters hoog dus er zal ook gemaaid moeten worden door de verhuurder.
Het is vooral bedoeld om straks de nog aan te schaffen tinker samen met onze shetten overdag een paar uur de benen te laten strekken en wat grasjes te eten.
We hebben zelf een ruime paddock met 2 schuilstallen. Dus we huren alleen weiland geen stalling.
Graag jullie mening!

vuurneon

Re: kosten kale weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 14:35

Hoe groot is het? En welke omgeving?

nsomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 14:39

ligt eraan, hoe groot is het?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 14:40

Inderdaad afhankelijk van het formaat van de weide, en de plaats waar deze precies ligt.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 14:42

en of deze niet ook nog eens vol giftige spul staat

bereikbaarheid.. kan er gemakkelijk hooi geleverd worden, moet je dan met een kruiwagen door 6 meter diep modder ploegen en over 20 wankele bruggetjes voor je er bent.. of kan een trailer zo achteruit het weitje op met een grote baal hooi..

kun je ze makkelijk tussen de locaties heen en weer verplaatsen, of moeten ze daar bij mooi weer ook overnachten (vandaar mijn hooi vraag)

dioni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-14 14:46

Ik weet niet precies hoe groot maar ik schat 4000m2. Regio Haarlem.
Giftig spul valt mee vooral distels en brandnetels. Er hoeft geen hooi heen. Het is meer dat ze er overdag een paar uur kunnen staan. Verder staan ze gewoon op eigen terrein.

nsomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 14:48

Ik zou er geen hoge prijs van maken als het toch maar voor een uurtje is.

Awarance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 14:50

Wij betaalden 70 euro per paard per maand voor ongeveer die grootte (daarvoor mochten ze er de hele dag op, ook 's nachts werd het iets meer). Omheining werd toen wel geplaatst, maar er werd niet gemaaid en mest ruimen en water geven moesten we ook zelf doen. Wel rond Zoetermeer, midden in de randstad, dus ik zou in jouw omgeving een heel wat lagere prijs verwachten (:

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 14:53

dioni schreef:
Ik weet niet precies hoe groot maar ik schat 4000m2. Regio Haarlem.
Giftig spul valt mee vooral distels en brandnetels. Er hoeft geen hooi heen. Het is meer dat ze er overdag een paar uur kunnen staan. Verder staan ze gewoon op eigen terrein.

Zo'n 8 jaar geleden was de gangbare prijs in die regio 400 euro per hectare per 6 mnd. Dat is dan wel als je alles zelf doet, zoals omheining, maaien, sloten baggeren (verplicht) etc.

dioni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-14 15:28

Dank jullie wel! Hier heb ik wat aan.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 21:17

ongeveer 50 euro per maand bij zelf omheinen en onderhouden? Is nog geen halve ha dus dat zou moeten kunnen. Zulke stukjes worden hier ook wel een gratis in bruikleen gegeven door particulieren die geen eigen dieren meer hebben.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 21:41

Ik betaal € 150,- per maand voor 1.2 ha. In het zuiden van Friesland. Daar heb ik 2 pony's op 24/7 en moest het zelf nog omheinen (vond eigenaar niet nodig omdat er een "sloot" (lees veredelde droge greppel) omheen zat) en heb het gelijk in 5en gedeeld. Ik heb 2 hengsten en vind dat ik mijn plicht moet nemen om een goede omheining te hebben om ze binnen te houden. Verder moet ik zelf de mest verwijderen (verspreid het over een afgegrazen deel) en zelf water geven.