Wij willen in de toekomst nog eens een nieuwe schuilstal plaatsen. Het probleem is dat deze op het woonperceel moet komen te staan EN dat wij ons uitzicht op de paarden niet willen verpesten. Hij kan wel aan de paddock worden geplaatst, maar alleen zo dat hij qua windrichting echt totaal verkeerd staat (open kant op zuidwesten of noordwesten). Dat bleek totaal onpraktisch te zijn bij onze 'noodstal'. Met een luifel van 4 meter regende het ruim 2 meter in. Niet handig als je het deels als opslag gebruikt. Dat staat ons dus ook te wachten bij de schuilstal.
Aanbouwen aan de stal is het gemakkelijkst. Dan met opening aan de andere kant. Is vast mogelijk, omdat het modulaire stallen zijn. Dan is er een dichte wand op het noordwesten. Maar in dat geval moeten de paarden 'het hoekje om'. En in vrijwel alle gevallen verlies ik mijn snelste looproute.
Als we hem teveel dichtmaken tegen inregenen of in plaats van breed extra diep maken, dan weet ik wel wat er gebeurt… Dan staat het stoerste paard in de stal en dan heeft de rest pech.
Hij zou gunstiger geplaatst kunnen worden, maar dan kijken wij er direct op vanuit de tuin, terwijl we dat graag open houden om naar de paarden te kiunnen kijken. Bovendien kunnen wij de stallen nu netjes tussen de bomen houden en dan niet meer, dat zou ik jammer vinden. Verder zouden de buren er minder mooi op kijken. Op alle fronten onhandig dus.
Het liefst zouden wij een brede stal hebben met een open voorkant of meerdere openingen, zodat er makkelijk meerdere paarden in kunnen staan, maar er is te weinig ruimte om iets te maken dat bij inregenen nog steeds funcioneel is en/of we bouwen alles vol. Kleiner kan prima, maar dan past er slechts 1 paard in. Help.

Heeft iemand een creatieve oplossing?
De situatie:
- Rood is de looproute van stal naar paddock/wei
- Geel is het vlak waarin nog gebouwd kan worden
- De bomen in de tekening zijn de bomen waarvoor een kapvergunning nodig is, die laten wij het liefst staan
- Het grijze gedeelte in de paddock is verharding van 20 x 4 meter