Ik weet het niet meer :(

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Ik weet het niet meer :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-03 20:19

Hey bokkers

Ik zit met een groot probleem ( voor mij dan )

Ik sta op een pension stal waar alle paarden overdag lekker naar buiten gaan, ze hebben daar een stuk land verdeeld in vlakken met schrikdraad ( dubbel schrikdraad zeg maar onder en boven ) . Heerlijk dat de paarden naar buiten kunnen overdag dat is ook precies de reden dat ik voor deze stal gekozen had! Maar nu komt het:

Mijn paard rent gewoon dwars door al het schrikdraad heen en neemt daarbij de palen enz gewoon met zich mee , de spanning die op het schrikdraad staat doet hem helemaal niets

Gelukkig komt ie ten alle tijde in de bak terecht en kan hij alsnog niet van het erf af maar toch

Hij rent zegt maar van vlak naar vlak als ie ergens 20 min staat verhuist ie weer naar een anders stuk toe en dat gaat de hele dag door
Maar hij gaat ook precies naar de paarden toe die alleen staan omdat hij ze niet zo "paardvriendelijk" zijn, Dus kane is vorige week vrijdag helemaal verrot geschopt en gebeten ---> conclusie een kreupel paard Ach gut

Maar zelfs dat maakt hem niets uit hij blijft terug gaan naar dat ene paard die hem helemaal toetakelt

Ik snap er helemaal niets meer van hij staat rustig met zijn maatjes in het landje en gaat zelf weg en sloopt alle stukken schrikdraad wat er op zijn pad komt en komt uiteindelijk bij dat ene paard terecht ( wat overigens wel een merrie is en ook in de stal naast hem staat, misschien dat dat er wat meer te maken heeft )

Maar ik weet echt niet waarom hij dat doet , het is niet dat hij het niet naar zijn zin heeft op deze stal, want hij gedraagt zich verder voorbeeldig en is lief tegen iedereen
Hij is ook niet alleen heeft genoeg paarden om zich heen die lekker met hem knuffen en spelen

Het is mij echt een raadsel waarom hij steeds uitbreekt en van vak naar vak rent , Maar goed nu mag hij niet meer naar buiten toe van de stal eigenaaresse dus staat hij alleen zeker 20 uur per dag binnen tussen 4 muren

Ik ben hier helemaal niet blij mee maar ik begrijp haar volkomen dat ze niet iedere dag opnieuw een hek van schrikdraad moet aanleggen

Ik weet echt niet wat ik moet doen of hoe ik het op kan lossen

Hebben jullie dit ook weleens meegemaakt of iets soortgelijks ????
Ik hoop echt dat jullie een paar tips voor me hebben want ik lig er echt wakker van s'nachts. Ik wil mijn paardje ook lekker buiten hebben overdag want het is absoluut geen stal paard

Sorry voor het lange verhaal maar ik ben het echt ff helemaal kwijt

groetjes Mijke

Mist

Berichten: 9492
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 20:30

Moeilijk verhaal, het enige wat ik kan bedenken is om ze 1x aan de hand mee te nemen naar het schikdraad, en haar eraan te laten voelen (staat er wel genoeg stroom op ?)
m.a.w. haar moedwillig een shok toebrengen...misschien dat ze er dan "respect" voor krijgt ??
Klinkt hard, weet ik, maar tot nu toe is het goed gegaan maar als ze blijft hangen in het schrikdraad dan kan ze ernstige verwondingen oplopen, het is heel scherp als het om een been zit gewikkeld en zou de pees door kunnen halen.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23443
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 20:47

zo'n grapjas heb ik ook, wel in de vorm van een shet dan. Op de stal waar ik van het voorjaar heb gestaan heeft ie aan de pen gestaan anders konden we ook elke dag alles opnieuw neerzetten.

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 21:56

Paarden kiezen zelf bij wie ze willen zijn. Vaak zijn dat inderdaat paarden die nogal hard zijn tegen andere paarden. Als ik wist waarom dan had ik het je verteld.
Ik zou bijna zeggen zet hem bij dat paard in. Maar ja je laat je paard niet verrot slaan hé. Moeilijk geval. Als je hem naast dat paard zet. Gaat hij dan nog door het schikdraad heen.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 22:03

Hoeveel volt staat er op het draad?

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-03 22:06

Ja er staat genoeg stroom op het schrikdraad, alle andere paarden bedenken zich wel 3 keer voordat ze erbij in de buurt komen

En ja Josien als hij naast dat paard staat gaat hij er alsnog doorheen we hebben het al 2 keer geprobeerd 1 keer pal naast dat paard en 1 keer met nog een sloot ertussen en bijde keren is hij er doorheen gegaan

Het probleem is dat hij gewoon maling heeft aan het schrikdraad en een pen vind ik zelf geen goed idee omdat er ook andere paarden bij hem rondlopen

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 22:23

zo'n paard heb ik ook gaat ook dwars door schrikdraad alles heen.maakt niet uit door de sloot springt over het hek. weet ik t nietwat om bij een shet te komen terwijl ze zelf een vriendje heeft. ze heeft ook al palen uit de grond getrokken. en hier staat echt een flinke flik op bij waar ik werk durf ik het wel aan te raken ook niet lekker, maar thuis nou echt niet die gaat gewoon door je hele lichaam heen en sta je ff uit puffen. maar ik hou mijn paard nu 's nachts binnen en overdag een eind bij die pony vandaan als ze er dan heen wil moet ze wel eeeeeeeeeeerrg veel hindernissen nemen. suc 6 ermee