Ik zit met een dingetje, mijn fjorden pony van 6 jaar word de laatste dagen steeds minder vlug..
Ik heb echt een turbo fjord en daarom vind ik het raar, hij toont niet ziek maar hij vertoont wel ander gedrag als normaal, als ik hem longeerde werd hij steeds actiever naar mate hoe meer hij deed. Maar de laatste dagen is hij minder actief, minder knuffelig. (echt een knuffel pony normaal)
Hij loopt goed, hij eet goed, hij drinkt goed, hij mest goed ect. Er zijn geen voerveranderingen geweest, hij staat 12 uur op een dag op de wei en loopt met plezier zijn stal in om hooi te knabbelen.
Maar Hij krijgt zn handje musli/luzerne en dan in eens word hij een stuk vrolijker en actiever.
En dat vind ik zo gek, natuurlijk ga ik dan niet meer proberen hem te longeren als hij gegeten heeft, toen ik hem vanochtend ook een handje musli gaf was hij ook een stuk actiever. Nu moet ik zeggen de laatste dagen viel mij op dat hij een opgetrokken buik heeft als ik hem 's ochtends de stal uit haal.. (dit zag ik voordat 's ochtends van mij te eten kreeg)
De Enige 2 "heftige" veranderingen die er de afgelopen 2 weken zijn geweest, is dat het 's nachts toch best koud is en dat merk is 's ochtends echt aan hem, en dat hij (sinds 1 jaar) geen zadel op zn rug heeft gehad, wel gereden maar zonder zadel, nu heb ik een goed passend zadel ik heb er zoon 2 a 3 x mee gereden.
Een beetje rommelig topic, maar misschien kan iemand hier iets uit opmaken? Ik zit er over te denken de DA te laten komen, maar omdat hij voor de rest alles "goed" doet.. En hij echt duidelijk opvrolijkt van wat meer te eten, weet ik het niet.. Of zal ik toch eerst proberen hem wat musli te voeren, even te wachten en dan te longeren? Zo ja hoelang moet ik dan wachten?
Ohja, ik heb gewoon een gevulde fjord, niet mager en niet modder vet. Hij loopt 5 dagen in de week gemiddeld 45 min
Hou het even aardig