Er zijn 2 weides en 1 paddock (buitenbak) en 3 kuddes om zo maar te zeggen.
De paarden vd staleigenaar staan met z'n 4en op een wei, geen probleem en vaste kudde (wei 1).
In de andere wei (wei 2) staan 2 paarden standaard in die wei en 2 andere wisselen af met mijn paard en paard van stalgenootje, dus onze 2 een dag in de wei, dag erna met z'n 2en in de paddock afwisselend met de andere 2.
Geen problemen en gaat goed, laatst wel een paar keer gezien dat paard dat bij de mijne in staat uit het niets naar mijne kwam en begon te trappen (alle 2 redelijk dominante merries), gisteren is dit uit de hand gelopen en is mijn paard blijkbaar in een hoekje gedreven, heeft geprobeerd over het hek te komen (hek ontwricht en doorgebogen) en heeft behoorlijke wonden op haar bil en vulva

Ik ben bang dat dit vaker gaat gebeuren en wil ze dus niet meer bij elkaar in de paddock hebben staan, in de wei geen probleem aangezien ze daar meer ruimte hebben elkaar te ontvluchten.
Maar hoe gaan we dit oplossen? Zowel mijne als van stalgenootje kunnen niet bij de andere twee in waar ze mee afwisselen, is ook niet de bedoeling dat de andere 2 alleen maar in de paddock staan.
En in wei 1 is een vaste kudde waar ik ook niet zomaar mijn paard in wil doen, net als stalgenootje, in elke kudde staat al een dominante merrie en is al eens geprobeerd maar dit wil niet.
Iemand ideeën of tips?