Welke IP-camera voor in de stal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

maaike1994

Welke IP-camera voor in de stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 14:23

Hallo iedereen,

Half februari - maart zal ons merrie een veulen krijgen. Ze staat nu op een weide met stallen, maar tegen het eind van de dracht brengen we ze naar ons huis aangezien we hier ook stallen hebben.
Graag zou ik een camera in haar stal hangen, zodat ik haar goed in de gaten kan houden en haar niet de hele tijd in de stal moet gaan storen.

Ik heb op bokt en google wat rondgekeken en een IP-camera is dus eigenlijk wat ik nodig heb. Nu ken ik niks van al die dingen en er is zoveel keuze, daarom wou ik hier even om raad vragen. Welke camera hebben jullie? Of welke raden jullie me aan?

Enkele voorwaarden :

- Hij moet draadloos zijn (hij kan wel voor electriciteit in het stopcontact op stal, maar verders wil ik geen bedrading)
- Moet via wifi werken
- Moet te bekijken zijn op smartphone
- Ik denk dat een outdoor camera het beste is? Aangezien het in februari-maart nog kan vriezen
- Liefst met audio, maar is geen verplichting
- Er moet infrarood opzitten want ik wil snachts ook kunnen kijken
- Liefst zo eenvoudig mogelijk te installeren
- Bewegen en kantelen is een pluspunt, maar niet noodzakelijk

Tremona

Re: Welke IP-camera voor in de stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 18:32

Wij hebben voor de drachtige merries een Foscam FI8910W eigenlijk alleen voor binnen bedoeld.

Bij Foscam adviseren wel een buiten cam, maar ik ik vond het prijsverschil tussen buiten en binnen pan-tilt te groot. Wij gebruiken hem een paar weken en daarna gaat die weer in de doos. Ik heb hem rechtstreeks besteld bij Foscam, goede telefonische service toen ik wat verkeerd deed bij het installeren bleef hij aan de telefoon tot de cam werkte.

Je kan ze ook bellen voor aankoopadvies.

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 21:28

Dankje Tremona.
Ik denk dat 1 voor binnen vlug met condensatie zal zitten of kapot zal gaan als het gaat vriezen. Daarom zou ik op safe willen spelen en voor een outdoor gaan.

Hoe werkt dat pan-tilt? Kan je dat van op je gsm regelen?

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 22:24

Verders niemand die een IP-cam heeft of er wat van weet?

Joni77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 14:32

Lees mee, ben ook benieuwd naar cam en/of ervaringen ..

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 14:43

Ik heb er twee, beiden van de Aldi, de Maginon Supra IP cam.

Eentje rechtstreeks bij de aldi gekocht voor 50,- en wegens goed bevallen later nog eentje via marktplaats voor 30,- erbij gekocht.

Doen het super. Het infrarood in het donker is ook erg duidelijk.

Ik heb er eentje in de woonkamer omdat ik veel weg ben overdag, en eentje in het kippenhok voor de leuk.

Ik kijk erop via een browser (op het werk) en via de telefoon met de gratis app IP Cam Viewer Basic.

Deze dus (niet mijn adver):
http://link.marktplaats.nl/m843874909

Tremona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 15:24

Je kan de ip-cam via een app bedienen op je telefoon, Ipad etc. Uiteraard ook met de pc (zonder app).

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-14 20:48

Dankje Tremona!

Amaris amai die zijn veel goedkoper dan die dat ik had gezien. Maar zijn ze wel goed genoeg om buiten(in paardenstal) te hangen?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 15:59

Jahoor, het beeld is erg goed. Ik zal dadelijk en vanavond eens wat foto's maken van het beeld bij daglicht en bij infrarood.

Kan namelijk op de app een beeld opslaan als foto. Die post ik dan morgenvroeg wel even.

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-14 00:28

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 20:56

Ik heb eigenlijk precies dezelfde eisen aan een camera als jij. Ik ben ook op zoek. Weet iemand een goede?

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 22:24

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 01:56

Leuke prijs ook. Zag alleen dat er een vraag werd gesteld of je de beelden ook op je telefoon kon zien, maar dat kon dus niet. Dat zou ik dan wel weer graag willen. Wil je hier anders even laten weten hoe de camera jou bevalt? Ik heb nog iets langer de tijd (merrie is uitgerekend voor 12 juni 2015)

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-15 23:23

Setteli ik zie nu inderdaad het antwoord van bol.com. Maar je kan de beelden wel bekijken hoor :). Ik heb toen uitgebreid gemaild met de site waar ik hem gekocht heb (coolblue). Staat ook bij de handleiding en dergelijke, je kan alles op je tablet, pc en smartphone bekijken :)

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 19:24

Maaike1994 hoe bevalt de camera? Ik ben ook opzoek en ik kwam ook deze tegen. Heb je hem al geïnstalleerd? En hoe zijn de beelden? Zit jou stal ver van het wifi bereik af of dichtbij?

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 21:30

Hey,
De camera zelf doet het goed, maar mijn wifi netwerk is niet zo sterk. Ik heb er een wifiversterker tussen moeten steken, maar zelfs dan valt de verbinding soms nog weg. Stal is ongeveer 20m van de modem. Van kwaliteit vind ik het wel een heel goede camera, zelfs in het donker is alles goed te zien :)

Afbeelding

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 21:35

Mooi beeld! En kun je de beelden dan ook via je telefoon bekijken? Hoor je ook geluiden via je telefoon?
Zit nog zo in dubio. Vooral omdat de stal zo'n 70 meter van de modem zit. Daar zal dan wel een heel krachtige wifi versterker tussen moeten :P

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 22:08

Ja je kan het op telefoon, tablet, pc,... bekijken. Op telefoon kan ik ook met geluid en kan ik ook tegen haar spreken dat ze me hoort :). Dan zit ze zo verbaasd rond zich te kijken :D. De foto die ik poste was een die snachts gemaakt is, dus zo ziet zijn nachtbeeld er uit :)

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 22:13

oh echt! wat leuk! :D haha ik zie ze al rondkijken :+ Ik ga nog even goed nadenken hoe ik het met de wifi ga doen, maar ik denk wel dat ik dan voor deze camera ga. Fijn in ieder geval dat hij jou goed bevalt!