Voeremmer voor op stal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

salamaleque

Voeremmer voor op stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-14 13:38

Mijn paard staat in een containerbox met een onmogelijk grote voerbak langs de lange wand aan de deurkant met daarnaast in de hoek zijn waterbak. Ik heb nu nog maar 1 hoek beschikbaar voor een kleine voerbak in de hoek maar dat is niet handig want doorvoor moeten ze de hel stal door bij het voeren.
Dus mijn idee is om de voerbak eruit te halen en een voeremmer op te hangen die is in ieder geval kleiner. Zo'n emmer met van die haken kan ik niet aan de deur bevestigen. Heeft iemand ervaringen met een handige voeremmer, praktisch qua vorm en veilig om permanent in de stal op te hangen. Ik kwam op de site van Agradi onderstaande voeremmer tegen. Heeft iemand daar ervaring mee of goede andere tips?

http://www.agradi.nl/trican-emmer-ergo-17l.htm

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Voeremmer voor op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 15:07

ED -> VSW

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 15:19

Ik heb al circa 6 jaar een kerbl rubber voerbak van Agradi voor in de paddock. Deze is (bijna) niet te slopen door de paarden, hooguit "omgevouwen" maar dan weer terug te buigen. er zitten geen hengsels aan waar het paard aan kan blijven hangen. deze zou je ook in een stal kunnen gebruiken. Wel op de grond zetten. Mijn vorige paard en nu mijn shet gaan er vaak mee spelen, dit kan geen kwaad.

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-14 18:56

Dank je wel FrNo, ik wil hem eigenlijk niet op de grond hebben omdat een containerstal maar klein is en mijn paard gemiddeld groot. Hij heeft een fijne uitloop maar ik wil zijn stal zo ruim mogelijk voor hem maken zodat hij bij het opstaan zich niet kan bezeren.

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 21:33

Is het dan niet mogelijk om je voerbak aan de buitenkant van de stal vast te maken, in de uitloop?
En je waterbak ook buiten neerhangen.
Dat scheelt je ruimte in de stal.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 08:02

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 20:51

DubbelDun schreef:
Misschien het probleem aanpakken en niet aan semi-oplossingen doen ;)
Overigens kan je paard zich aan deze bakken niet bezeren en hij heeft de meest natuurlijke eethouding.
http://www.agradi.nl/kerbl-rubber-bak-11-ltr.htm

Hier ben ik het mee eens. Ook zou je de bak evt. in de uitloop kunnen zetten.