Camera in afgesloten stal ivm vuurwerk.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Camera in afgesloten stal ivm vuurwerk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 14:22

Lieve bokkers,

Mijn paard staat in een uitloop stal (3 bij 9 uitloop en 3x3 stal eraan vast). Dit zijn 18 boxen met uitloop aan elkaar, en zo zijn er 2 rijen.
Nieuw geopend, maar ik zit nu al met oud en nieuw in mijn maag.
De stallen kunnen dicht, maar... het dakje is schuinaflopend over een deel van de uitloop heen.
Hierdoor is het dus niet licht en geluid dicht.

Afbeelding

De stallen zullen dicht gaan, want als ze in de uitloop zijn en het gaat fout, kan de boer ze voor geen mogelijkheid nog vangen.

Nu zat ik dus te denken... een camera binnen in de stal op te hangen, en hem bv via mijn telefoon te kunnen bekijken. Als het dan fout gaat, kan ik naar stal, en zal ik daar met mijn paard even aan de slag gaan. Zo niet, fijn, dan ben ik blij een rustig paard te zien.
De boer kan als de stallen dicht zijn niet zien of het goed gaat met de paarden. Stal voor stal open maken om te kijken zal ook weer voor stress zorgen ben ik bang.

Ik zit maar vast vooruit te denken, er zijn nog geen discussies of iets aan de gang, hebben het verder nog nergens over gehad, ik zit gewoon puur zelf te denken hoe ik zelf dit het fijnst zal vinden.

Is er iemand hier met ervaring met dit soort camara's? Kan het uberhaupt etc?

Ik hoor graag ervaringen.

Groetjes

Linnie050

Re: Camera in afgesloten stal ivm vuurwerk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 14:28

Ik denk zelf als de uitloop dicht is en ze zijn allemaal op stal dat het oke is.
Tuurlijk het is altijd spannend voor de paarden.
Misschien mogen de lampen aanblijven en kan er een radio aan?

Hooi allemaal geven rond bv half 12 dat ze afleiding hebben om 12 uur.

Of ga zelf naar stal.

Vaak wennen ze al wat omdat er voor die tijd al het 1 en ander wordt afgestoken.

Camera zal je moeten overleggen met de eigenaar.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 14:29

Ik zou me er niet zo druk om maken.. stallen dicht en een flinke berg hooi zodat ze bezig zijn..
Verder een radio aan en verlichting aan houden.. zodat het geluid en licht van het vuurwerk minder intens is.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 14:29

Jij bent er vroeg bij :D Zet hier geen camera in de stal. Ze wel de radio aan op een klassieke muziekzender want het is aangetoond dat paarden hier rustig van worden. Met het geluidsvolume flink hoog hoor je in de stal de knallen eigenlijk nauwelijks.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 14:31

Hoe reageren ze normaal op vuurwerk? Als ze de vorige jaren er ook rustig onder bleven hoeft het op deze stal niet ineens paniek te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 14:34

Radio is dus niet mogelijk. Helaas, zo deed ik het de voorgaande jaren wel. Ze zullen dus lichtflitsen zien en alles horen. lichten blijven inderdaad aan.
hooi word inderdaad gegeven.

toch wil ik graag ervaringen horen over de camera's etc...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 14:34

daarbij vergeet ik te zeggen dat ik een enorme waver heb, super sensibel paard... heel snel gestresst...dus ik wil toch echt wel even gewoon kunnen kijken hoe en wat...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 14:37

Een camera met telefoonbeeld kan, maar dan moet je wel wifi bij die stal hebben.

Een ip camera heeft dat namelijk nodig.

Verder zou ik me idd niet zo heel druk maken... ik vier al jaaaaren oud op nieuw op een pensionstal/manege met buitenstallen en buiten wat gedraai is er nooit iets aan de hand.

Waar ligt de stal, vuurwerktechnisch gezien? Vlak bij een dorp of wat buitenaf?

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 14:38

Hoe zie je dat dan voor je met een camera?
ALs je paard onrustig is en jij gaat dan van huis..........hoe lang duurt het tot je er bij bent?
Na een half uur is de meeste ellende al weer achter de rug.

Als je het niet vertrouwt, zit er niets anders op, dan rond je jaarwisseling op stal te zijn en na 1.00u op pad te gaan.
Dat doen wij hier thuis ook: van 22.00 u tot 1.00 u zijn wij thuis voor de dieren.
Vooral de schapen zijn erg bang. Ik zit meestal bij de schapen in de stal met de honden en kijk af en toe bij de paarden: maar die vermaken zich wel met hooi en de radio.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 14:43

Lieve mensen ik snap jullie vragen maar ik vraag puur naar de ervaringen van mensen die wel hun paarden via de camera's bekijken.

Op stal zullen wij geen oud/nieuw vieren, en ik woon er met de auto 5 minuten vanaf.
Niet vervelend bedoeld +:)+ maar deze vragen aan mij zijn niet relevant. (Al heb ik ze toch beantwoord, zo ben ik dan ook wel weer O:) )

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 14:44

nou het antwoord lijkt me duidelijk, wil je je ip-camera op je foon checken, dan moet je wifi hebben.

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 14:45

Dan zul je internet moeten hebben op stal anders wordt het een dure bedoeling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 14:47

Oke kijk hier heb ik wat aan :D haha... Hier zal de boer niet zo moeilijk over doen denk ik. Want hoe a technisch ik ook ben, de camera moet op wifi aangesloten zijn dan... of bedoel je mijn telefoon om te kunnen ontvangen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 14:47

Het is dus wel te doen zonder internet op stal? (duur of niet...)

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 14:49

Ik heb het niet helemaal uitgezocht, maar dan zit je denk ik aan een laptop met dongel gebonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 14:53

Wat is een dongel? Kun je me het even in een kleutertaaltje uitleggen? Ik weet net aan hoe mijn telefoon aan gaat hahaha..

Ik begrijp net dat het wsl niet mogelijk is om het via het internet van stal te doen... (ivm ook een winkel waar de pin op het internet staat etc...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 14:55

en.... hoe zit het met die auto/trailer camera's... die staan toch ook niet op wifi lijkt mij? Of kunnen die ook niet via bv je telefoon bekeken worden?

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 14:58

Ik heb ook een camera op stal gehad, maar ik woonde erboven, dan heb je geen internet nodig. Dat zal ook wel gelden voor trailers en vrachtwagens.

Maar echt, ik zou me dat allemaal niet op de hals halen. Alleen al vanwege de kosten. Als je je zo´n zorgen maakt zou ik er gewoon bij blijven.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 15:00

Bij dat soort camera's (bijv. in de trailer) staan de zender en ontvanger heel dicht bij elkaar en gebruik je je mobiel dus niet. Dat is voor jou dus niet relevant.

Je zou eens rond kunnen kijken bij de opties die mensen gebruiken om hun drachtige merrie in de gaten te houden. Ik vermoed dat een camera via mobiel internet de enige echte optie is.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 15:00

een ip camera heeft altijd wifi nodig omdat de beelde via wifi worden doorgegeven.

Een camera in een vrachtwagen zal met een kabelaansluiting werken.

TS: een ip camera heeft wifi nodig om de beelden te verzenden en je telefoon heeft wifi of internet nodig om te kunnen ontvangen.

Een ip camera op 'gewoon' internet kan niet, je moet inloggen op een (wifi)netwerk

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 15:05

De auto/trailer camera's gaan meestal via een kabeltje de trailer uit en de auto in. Het zelfde idee als de verlichting.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 15:06

hmmm dan word het lastiger.... gezien ik dus blijkbaar niet op stal de wifi kan/mag gebruiken... .er moet toch wel een andere oplossing zijn? we leven in 2014, dan moet dat toch kunnen :p

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 15:17

Die is er ook wel, je kan dus een laptopje met dongel neer zetten.

Een dongel is een USB stick met daarin een simkaart, dus dan verzend je je camera beelden over 3g (of 4g als je dat al hebt). Zelfde internet als op je mobiel dus. Punt is alleen dat dat internet erg duur is, zeker als je beelden gaat streamen.

Dan heb je dus een simpel laptopje/netbookje nodig, een abbo bij een provider voor mobiel internet en de bijbehorende simkaart en dongel, en een wifi camera.
En dan nog iemand die het even voor je instelt, want ik geloof niet dat jij daar handig in bent :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 15:22

Haha gelukkig is mijn vent er reuze handig in... dus die zal ik inschakelen voor het installeren.
Klinkt inderdaad alsof dat haalbaar is. Even kijken hoe ik aan zo'n dongel(simkaart) kom... thanks!!!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 15:24